ny hos android

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av tiborric, 10 apr 2010.

1. tiborric

tiborric Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nu har jag fått den fina luren, MEN jag är helt ovan (kommer från Nokia E51...) och hittar inte mitt SD kort....jag har fört över filer från E51 till X10 men hittar dem inte....

några dumma frågor...

hur ser jag vilka program är startade?

går det att stänga program?

finns det en bättre sida för oss användare än sony ericssons....

T

2. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Först och främst så är ju denna sidan klockren när det handlar om allt med Android..

Vilka program som är startade kan jag på min Magic se genom att hålla in "home"knappen.. alternativt är ju såklart att ladda ner något av taskkiller appsen, där du lätt kan se vilka program som är startade och får möjligheten att stänga ner dem.. Lite som aktivitetshanteraren som man får i Windows med ctrl alt del.

Tanka även Linda file manager, det funkar som utforskaren i windows också.. alla mappar osv syns där..

Hoppas det räcker en bit på vägen...

3. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Vad menar du med att du inte hittar ditt sd kort? :)

Att hålla inne HOME visar inte program som är igång, det visar de sex senast använda programmen oavsett om du redan är igång eller avstängda för att minnet behövdes till något annat.

Program du inte ser gör ingenting utan ligger mer eller mindre cachade i minnet ifall du vill använda dem igen, sparar både tid och batteri. Undantaget är program som har bakgrund servicar eller lyssnar på olika notifieringar från systemet. Tex appar som spelar upp musik gör det genom en service som är igång i bakgrunden medans den spelar upp musik eller appar som gör något när du tex får samtal eller spela alarm vid en viss tid. Generellt sett så fungerar detta mycket bra utan att man behöver bry sig, men man ska vara lite försiktig med vilka appar man installerar för det finns många utvecklare som inte bryr sig om att stänga av bakgrund servicar korrekt osv. Så märker man att batteritiden blir dålig efter att man installerat en app så är är det bara att avinstallera. :)