ny HTC användare behöver svar.

Diskussion i 'Hero' startad av EzZn0, 31 jul 2010.

1. EzZn0

EzZn0 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja! Jag är ny till HTC hero (fick den igår) och jag har några frågor om den.

För det första så tycker jag att sms-tjänsten som htc erbjuder är dålig så jag bytte till handcent. Men ändå så kommer mina meddelanden som jag har tagit emot till htc:s meddelandeprogram. Det är jobbigt för då måste jag ta bort smset både i hancent och i htc program. Hur kopierar jag text?

Sen så provade jag på htc email program och där kunde jag bara se ett email, det jag inte hade öppnat ännu så jag provade på gmails tjänst. Den var bättre men jag kan inte skicka sms med den. Hur gör jag det? Jag hittar inte heller knappen så jag kan logga ut från mitt konto.

Musikprogrammet var också dåligt och jag har hört at btunes eller vad den nu hette var mycket bättre men jag kan inte hitta den på market, hur gör jag det?

Jag har tänkt att roota mobilen för att på så sätt kunna få den snabbare och jag har kollat runt elelinux 2.1 ROM och jag undrar om jag som nybörjare kommer att känna igen mig. Kommer tex HTC Sense och allt därtill finnas kvar?

2. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

htc sms app är grunden för sms. vill du inte få notifikation från htc app så går du in i den och klickar på menyknappen och väljer inställningar och bocka av alla notifikationer där.
    sms'et kommer finnas både i htc sms app och handcent.

Gmail appen är för email där i kan du inte skicka sms.

3. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Alla sms program du använder kommer läsa från samma sms databas så det spelar ingen roll vartifrån du tar bort ett sms, för att avaktivera medelandet om att du fått ett sms i standard programmet kan du göra i programmets inställningar.

HTC's email program är kasst, jag använder det aldrig, inte heller har jag använt gmails tjänst men har en känsla av att den bara hanterar e-mail och inte sms.

För att kopiera text, långtryck i textfältet eller över texten så får du upp en ruta med diverse möjligheter, bara att titta runt själv.

Musikprogrammet har jag själv aldrig bytt ut då jag har min iPod Classic vilken rymmer hela mitt musikbibliotek på datorn och mycket mer så där kan jag inte hjälpa dig.

2.1 är ganska annorlunda jämfört med 1.5 vilket jag antar att du sitter på nu. Men du vänjer dig efter att du suttit och pillat en stund.

Hoppas det hjälpte lite iallafall :)

4. EzZn0

EzZn0 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vet att man inte kan skicka sms med htc inbyggda email tjänst eller med gmail.. Men jag undrar hur jag kan skicka email med programmen och hur jag loggar ut ifrån dem.