Diskussion: Ny kille från iphone till samsung....s3 4g

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av Ny Samsung, 30 okt 2012.

1. Ny Samsung

Ny Samsung Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej , Har en Iphone 3gs (JB) men har mer eller mindre bestämt mig för att köpa en samsung S3 4G. :) det jag skulle vilja ha hjälp med är Steg -steg guide om det första man gör med s3 4g som en ny ...(har aldrig haft en samsung/android). Vilka Inställningar/tips mm Obs Garanti måste gälla :D Bor i GBG och kommer att beställa Halebop rubbet med 4gig

Last edited: 30 okt 2012
  2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 444

MINA ENHETER

Beror på vad du vill kunna göra... många börjar med att roota sin telefon men det är kanske överkurs om du aldrig gjort det förr, inte för att det svårt om man följer alla stegen till punkt och pricka.

Tror ingen kommer svara på hur du ska ställa in din telefon eftersom det just beror på hur du kommer använda den, om du inte kommer med ett specifikt önskemål. Vilka inställningar du ska pilla på beror också det på hur du tänker använda din telefon.

Annars är det att bara ladda ner det appar och ställa in hur du vill att det ska fungera.

Sen är det många som haft problem med 4G-uppkopplingen och batteritiden, dessa löste sig för mig med ett besök till telia butiken, där det fick ställa Nordic 4G i deras system resp en systemåterställning på telefonen.

3. Ny Samsung

Ny Samsung Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Leo !
    roota är ...?? =JB? Steg guide ? garanti gäller ?

i mitt fall så andvönder jag mob till at skype med polarna i utlandet över wifi
    streamar musik/film läser nyheter skickar mms mm ganska så (basic) egentligen.

full förståelse att alla ställer in mobilen effter sitt behov, tänkte bara på om det finns steg för steg guide var man anser är ett måste i telefonen efter "måste" inställningarna så anpassar man telefonen efter sina behov....

Självklart så har man läst på forumet här om telefonen om vad folk tycker är +/- ......fins la ingen mob som är helt utan problem !?!? det viktigast är att problemen går att lösa så snabbt som möjligt ....:)

iphone 5 känns som ett säkert kort (systemsäker inom vissa rammar)

S3 4G känns mindre systemsäker inom inga rammar :)

ang 4G så 99.9 av mitt liv i storstäder (GBG/STOCKHOLM/MALMÖ) så täckningen skall ej vara några större problem.....däremot så vet jag att vissa har problem med att ringa i 4G nät (vissa....sen vad det beror på låter jag vara osakt hoppas inte jag hamnar dä bara ...:) )

4. bluehill

bluehill Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Leo83; Vet du vilken avdelning på Telia som stod för omställningen till Nordic 4G?
    Jag befarar att om jag nämner det förfarandet i butiken när jag ska hämta min nya lur så lär de stå som fågelholkar och jag får börja om på ruta ett.... Därför kunde det vara bra att hänvisa till någon på Telia som kan just den biten.
    Det kanske kan snabba på processen lite.

Oerhört tacksam för svar.

5. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 444

MINA ENHETER

Jag bad dom ringa deras internsupport, hittar inte inlägget från personen som tipsade om det först dock, jag visade nämligen den tråden för killen i butiken som hjälpte mig.

Last edited: 30 okt 2012
  6. bluehill

bluehill Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER