Ny-köp från NY resa

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av p_d, 8 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. p_d

p_d Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

Ska besöka N.Y om en månad och är då sugen på att köpa en pad.
    Då jag är helt neutral mellan Android och Apple (har android telefon mellan MacBook hemma) så jag är jag lite osäker.

Har kollat iPad konventet ikväll men är inte helt övertygad.
    Visst iPad har säkert 80% av marknaden vilket säkert leder till bättre appar och den nya displayen på iPad verkar grym så är jag ändå mer sugen på en Android-platta.

Det som verkar vettigt just nu är Transformer Prime, men kanske det finns andra alternativ?

Några förslag? Som sagt, det här är ett köprådsforum, och det är exakt vad jag behöver hjälp med, köpråd till en grym platta.
    Vill kunna surfa, se film, spela musik och använda som medresenär på buss och tåg genom Sverige.
    Alla förslag samt för och nackdelar är välkomna.

Ska väl erkänna att jag är mer för Android än Apple pga av gränssnittet och öppenheten + android är bra mycket snyggare och enklare att jobba med!

Padda utan 3G/4G är det som gäller.

Någon som kan hjälpa mig i denna djungel? Betalar hellre lite extra för en bra och framtidssäker platta än något mellanting då allt blir lite billigare bort "over there".

Tack på förhand!

2. Moo

Moo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Kommer många Android-plattor som kan mäta sig med iPad 3 och mer, men Apple är nog först ut på marknaden med en så högupplöst skärm så om det lockar och du måste köpa den på resan om en månad så talar det såklart för den.

Är nog lite för tidigt att sia om vad som finns på den amerikanska marknaden om en månad, det kan ha dykt upp nya Android-modeller då.

Annars är väl Galaxy Tab 7.7" rätt nice också om du kan få tag på den billigt och är ute efter mycket kraft i en lite mindre platta.

3. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Vet inte om jag direkt kan ge några råd då den enda surfplatta jag har haft i min ägo är en ipad2, men precis som du säger så tror jag hur man upplever operativsystemet spelar en väldigt stor roll. Har en zte blade som mobil, och trots att flytet i paddan är ljusår bättre så föredrar jag att göra de simpla, vardagliga sakerna (allt vad det kan vara, mail, sociala medier mm) på den. Ska medge att jag inte ens har provat mycket av det på paddan, då det fungerar såpass bra för mig på android.

Tycker det var lite småbökigt dra igång den först, itunes hit och itunes dit samt lite andra smått omständiga procedurer. Den är dock helt klart bra till surf, och musik, film har jag inte provat förutom ett par live streams vilket fungerade hyfsat. Just som tågkamrat (om en laptop är för tung att släpa med sig, samt en mobil inte nog) tror jag den skulle kunna vara ganska schysst faktiskt. För övrigt tyckte jag app store var grymt hypad innan jag skaffade den, men skulle säga att det är likvärdigt med market, om ens det (kan såklart bero på att jag inte satt mig in i paddan till 100%, då det helt enkelt inte passar mig lika bra... som så många säger funkar fint out of the box efter aktivering samt för vardagliga saker, men vill man ändra nåt man inte gillar blir det genast svårare).

Hjälper dig säkert inte särskit mycket, men villa bara dela med mig om mina erfarenheter av de båda systemen i sig, och hur jag troligtvis skulle föredragit en android platta om inte prestandaskillnaderna var enorma helt enkelt för att det faller mig i smaken bättre.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.