Ny köpt tattoo

Diskussion i 'Tattoo' startad av awesome, 25 feb 2010.

1. awesome

awesome Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, köpte igår en tattoo. Har lite frågor som jag hoppas ni kan svara på :)

För det första, rekomenderar ni abonnemang (tänker på att man får billig surf) eller kontant kort?

Har halebop kontant kort nu och har inte märkt att det drar mer pengar en vanligt, har dock bara surfat med Wi-Fi. Men har sett att när man laddar hem vissa apps så står det typ "Obegränsad tillgång till ditt nätverk" eller nått sånt. Fattade det som att appsen kanske ligger och använder lite internet hela tiden eller?.

För den andra, en otroligt störande sak som jag inte hittat svar på: Går det inte att ha 2 nummer på en kontakt?

Jag sparade mina kontakter på sim-kortet från gamla telefonen, men det har bara kommit över 1 av ibland 2 nummer som fanns på kontakten i den gamla telefonen o_O Och sedan när jag vill lägga till tex ett hemnummer till en kontakt på Tattoo:n så lägger den inte till numret utan byter ut det numret som är :mad:

Min sista fråga är varför det laggar när man spelar spel? Tex på PapiJump så är det otroligt efter och hackigt ibland o_O
    Har spelat liknande spel på kompisars iphones och har inte märkt något lagg då...

2. Densvenske

Densvenske Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

kan Börja med att säga att Tattoon är Budget och inte lika Stark som en Iphone.

Och kontakerna synkar jag @ http://www.google.se/contacts

3. awesome

awesome Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för hjälpen, men jag har bara en kontakt där står det O_o det är den enda nya kontakten jag sparat på Tattoo:n. Jag har alltså inte mina kontakter som är från det gamla simkortet :( Hur gör jag för att få in dom?

Jo jag vet att en Tattoo inte är lika bra som en iphone, men ett så pass enkelt spel som PapiJump endå ser ut att vara borde den väl klara utan lagg? :P

Btw, jag tar gärna imot svar på min första fråga också :)

Last edited: 25 feb 2010
  4. Densvenske

Densvenske Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

För att få de gamla kontakterna gjorde jag så här:

1. Jag tog min gamla sony ericsson telefon tog skicka alla kontakerna.
    (1). annars spara man bara alla kontakter till memorycardet på SE telefonen.
    2. Skickade dem via bluetooth till Datorn.
    (2).Och sen lägger över dem tilldatorn.
    3. Impoterade dem på http://www.google.se/Contacts
    4. sen har jag alltid mina kontakter på Datorn och Androiden.