Ny laddare

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Abello, 11 jan 2023.

1. Abello

Abello Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Till slut så har min gamla laddare börjat ge upp. Det kanske verkar konstigt, men jag har aldrig behövt köpa en laddare utan alltid haft de som kom med telefonen, så jag har ingen koll på vad jag ska leta efter.

Jag lämnar gärna laddaren i uttaget hela tiden, så vill ha något jag kan lita på. Inget som eldar upp huset med andra ord. Helst en med både usb a och c uttag, så jag kan ladda klockan med den också.
    Prioriterar hellre liten och smidig än möjligheten att ladda supersnabbt. Och absolut ingenting som lyser, det ska vara mörkt i sovrummet.
    So hit me, vad ska jag köpa?

Kristy gillar detta.
  2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 385

MINA ENHETER

Någon Anker GaN laddare kanske...

Kristy gillar detta.
  3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 030
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Hur hög effekt behöver du?

Helst vill du ju ha USB-PD med stöd för PPS, så har du stöd för viktigaste standarden.

Här är en billig sådan laddare på 65W med PD+PPS som väl bör räcka till det mesta (GaN-typ, så lite mindre storlek): https://www.netonnet.se/art/produkt...er-dual-type-c-pdpps-65w-black/1025406.15536/

Det är NetOnNets egna märke, så jag tippar att det är hygglig kvalitet i alla fall/klarar elkraven.

4. Johnh3

Johnh3 Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    5 225
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo.

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo.
    Telefon 2:
    Google Pixel 9 Pro.
    Platta:
    iPad
    Kristy gillar detta.
  5. trjberg

trjberg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Köper nästan alltid märkesladdare. Jag har Samsung så jag köper Samsungladdare från seriös leverantör, dvs inte från t ex Kina.

Kristy gillar detta.
  6. ludvigsvensson

ludvigsvensson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    När du letar efter en ny laddare finns det några saker att tänka på.

Säkerhet: Leta efter en laddare med säkerhetscertifieringar, till exempel UL eller CE, för att se till att den uppfyller säkerhetsstandarderna och att det är mindre sannolikt att den överhettas eller orsakar brand.

USB A- och C-portar: Som du nämnde vill du ha en laddare med både USB A- och USB-C-portar, detta gör att du kan ladda flera enheter samtidigt, till exempel din telefon och klocka.

Laddningshastighet: Även om snabbladdning är en trevlig funktion är det inte nödvändigt för dina behov. Du kan prioritera en laddare som är liten och flexibel, men som ändå kan ladda dina enheter med en rimlig hastighet.

Design: Du vill inte ha en laddare som lyser upp, så leta efter en med enkel design och en mörk färg.

Några laddare som kan uppfylla dina behov är:

-Anker PowerPort III Nano USB-C-laddare: Den är liten, lätt och har en hopfällbar kontakt, vilket gör den lätt att packa och transportera. Den har också en USB-C-port och en USB-A-port, så att du kan ladda flera enheter samtidigt. Den har säkerhetscertifieringar och stöder laddning med upp till 18 W.

Belkin Boost Charge USB-C PD Wall Charger: Den har en kompakt design och en USB-C-port som stöder strömförsörjning, vilket gör att du kan ladda dina enheter i högre hastighet. Den har också säkerhetscertifieringar och en mörk färg.

Aukey Omnia Charger: Den här laddaren har både USB-A- och USB-C-portar och är liten och flexibel. Den stöder laddning på upp till 65 W, vilket är mer än tillräckligt för att ladda en telefon, klocka och andra små enheter. Den kommer också med säkerhetscertifieringar, och den har en mörk färg.

Som alltid ska du se till att läsa recensioner och kontrollera säkerhetscertifieringar innan du köper en laddare.