Yes! Äntligen är den klar, Gone tonight. Nope, ingen ballad som ni vanligtvis kanske är vana vid. Det här är... hm. Det här är nog pop av något slag. Jag har komponerat, skrivit, producerat och spelat in den hemma. Hoppas ni gillar den. Albin Loán - Gone tonight Känner ni att ni vill sponsra? SMS'a texten: albin gone till 72500 (kostar 10 spänn bara). Mvh A
Tack kära medlemmar! Skoj att ni gillar det ni hör. Angående spotify så ligger det några ganska gamla grejor som åker därifrån. Men nytt material kommer självklart upp. Tänker på dig, Can you see me och Gone tonight kommer alla att bli spotifyready inom kort. Ialla fall de engelska låtarna. Ciao
Brukar alltid ha en negativ inställning till.. "sånt här" så tänkte meh, vafan.. Klickade på länken efter ett tag och jag hade ju helt fel må jag påstå ^^ Var riktigt skön och skulle lätt lägga in den på min softlista i Spotify. Keep it up!
väldigt bra! Ända du behöver jobba på är kanske sången. Vet inte riktigt själv vad men det är nånting som behövs jobbas med den. Kanske att det blir lite "platt" ibland om du förstår hur jag menar. Men riktigt skönt sound, väntar till den kommer upp på Spotify så åker den direkt in i favorit listan Kanske drar iväg ett sms när jag fyllt på pengar också
Se där. Roligt att du lyssnade! Tack. Tack så mycket. Jo ibland. Tack och tack för din kritik! Kan vara att jag har komprimerat den för mycket? Ja den kommer till Spotify om några veckor, i värsta fall en månad.
Dra ut fler låtar med det stuket som du hade på denna, det var riktigt skönt sound på den, kan användas både som party musik och bara att lyssna på när man softar. Du har inte funderat på att skicka in den till något skivbolag?
Hmm, jag vet inte. Jag kanske inte är så van att lyssna på andras hemmagjorda låtar. Jag menar, det går ju inte att få samma kvalité som i en studio. Vad använder du för program? Btw, efter att ha lyssnat till den ett par gånger så har jag kommit fram till att jag verkligen gillar soundet i den. Det är nånting som gör mig avslappnad med det. Du borde verkligen göra en lite mer "chill" låt men med samma sound om du förstår vad jag menar
Tack så mycket, roligt och läsa verkligen. Skivbolag har varken tid, ork eller engagemang längre känns det som. :/ Jag tror man måste skapa hypen idag om man inte är Lady gaga. Säkerligen så, är ingen expert på varken mix eller mastering. Lyssna gärna på min andra låt: can you see me, finns både på youtube och på min hemsida: www.AlbinLoan.com, visserligen en ballad men. Cubase med 800GB pluggar.
gillar den. men har inte tillräckligt bra högtaleri för att kunna kommentar på mixning o annat, men det jag hör här på jobbdatorns stackars högtalare är riktigt bra. kommer med ett mer utförligt (och kanske elakare) omdöme senare idag.
Hey man, tack så mycket. Sure ge mig så mycket feedback du kan. I need it. För övrigt har jag nu bombat alla närradiostationer som finns i Sverige inatt. Hehe, jag satt i 5 timmar och bomba mail hela natten. Än så länge är det 4 stationer som spelar mig från och med nästa vecka. Så jävla skoj!
Tack så mycket Micke! Olika närradios (har blivit fler nu), till exempel närradio Skellefteå, norrköping, örebro, helsingborg med flera. Sveriges radio också. Men detta är inte spikat till 100% ännu, håller fortfarande på att diskutera med dom. Jag har också kontaktat olika tidningar, även online och även Swedroid om att få en nyhet här eftersom jag är medlem, hade varit skoj.
Vad roligt! Skoj att du diggar. Vill du följa mig är det lättast på facebook: Albin Loán eller om du kikar på bloggen: finest.se/AlbinLoan eller hemsidan: www.albinloan.com. Do what you want to do. Tack! Ciao Albin