Ny legend!! Nöjd som f**

Diskussion i 'Legend' startad av Sallis, 10 jul 2010.

1. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Efter mycket tänkande mellan abonnemang och telefoner blev det en legend med Telenor. Telefonen funkar bra , och jag lär mig mer och mer av telefonen. Trevlig, snabb, skön, välbyggd telefon.

Hittills så har jag inga frågor om telefonen, men om spotify. För att ha det i mobilen, måste jagbetala det där 99kr i månaden? Tycker dom som har det att det är värt pengarna?
    Också; några appar som är ett måste?

Lär korrigera tråden om mer frågor tycker up. Tack för några svar!!

2. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 163
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    För att köra Spotify i mobilen så måste du betala 99 kr/mån.
    Jag tycker att det är värt varenda öre då jag även får Spotify med högre bitrate på hemmaplan och slipper den hopplöst dryga reklamen.

3. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Det är sant. Värt att ta en titt på.

4. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

2 till frågor. Om man vill ha en egen bakgrunds bild, vad ska det vara för upplösning så alla skärmar får en bit av bilden? Samt, kan man ha sina mp3 låtar som ringsignaler? Måste en app laddas ner?
    Kör med en task killer. Drar den mer än sparar ström? Samt; finns det en app som visar hur,mycket ström andra appar drar?

Last edited: 10 jul 2010
  5. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Vill du inte betala 99kr/mån för spotify som är en bra tjänst så finns ju grooveshark som kostar mindre att använda i mobilen.

6. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Personligen använder jag bara Spotten i mobilen, dvs när jag ska röka, handla, åka buss eller bil, osv. Men jag vill stödja ett så pass bra initiativ, särskilt när det är svenskt, och dessutom grymt bra. Så jag skulle rekommendera dig att köra på Spotten! :)

7. Vandergrift

Vandergrift Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

8. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Tack för alla rekommendationer och länkar. :D
    Får ta initiativet att kolla up spotify premium.
    Tack för svaren :)

Ända trista är skärmen och batterier, vara utomhus ger mycket stryk. Vill också passa på att hylla gpsn. Skit najs telefon!!!

9. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vara utomhus ger stryk, menar du att det är den automatiska ljusstyrkan? Du kan ju ändra den manuellt :)

Kan också tipsa om Locale, det enskilt bästa programmet som existerar till Android! Fördubblar min batteritid, lätt! Kostar ca 80 kr att köpa (och du måste köpa det) men det är värt det alla gånger!

10. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Läst länkarna!! Bra bra. Då ryker min app. Najs Wikipedia sida. Lär leta en del där

11. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Finns det betal apps då? Måste väll roota för betal apps

12. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det tycker jag inte :) dels kan du installera SAM (SlideMe Application Manager) eller AppBrain, det är två "alternativa markets" där du kan köpa med ditt kreditkort. De har mycket mindre utbud, men de större och bättre apparna finns med.

Vad gäller Locale kan man som med många andra poppis-appar köpa appen på deras hemsida (eller i detta fall också AppBrain, dock inte med SAM)!

I mitt fall kör jag Locale för det mesta. vänder jag telefonen upp-och-ner går den in i tyst läge. Med undantag för om min chef eller flickvän ringer; då vibrerar den ändå. På nätterna går den in i flight mode (sparar ström). På dagarna, när batterinnivån blir låg så stänger den av autosynk på alla program och widgets, minskar ljusstyrkan och skärmlåset går igång på 15 sek istället för 1 min som jag kör annars.

Allt som allt finns det massor av saker man kan göra för att spara ström och allt går automatiskt - mycket praktiskt!

13. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Hej. Tack igen. Trevligt med dom här rekommendationer. Får ta en närmare titt när jag kommer hem till ett lite snabbare nät :)

14. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Då har det gått någon dag, och jag har tecknar spotify och pillat lite extra på musik spelaren.
    Vad som slog mig med musik spelaren var att den kändes otroligt ''laggig'', eller sakta jämfört mot resten av telefonen. Musik kvaliteten var bra, men spelaren kändes kass, och layouten värdelös (smaksak).
    Spotify....ja då det funkar är det grymt! Kanske jag som har otur, men så här funkar det för mig;
    + Bra musik!! Otroligt trevligt att kunna söka vad som helst med resultat!
    + Offline lista, trevligt!
    - Buggig..väldigt!!
    - Kopplar ner sig med jämna mellanrum från internet även fast 3G rullar (telenor).
    - Fryser sig ofta, hackar till efter en stund.
    - Ofta så känns det som låtarna måste buffra även fast internet är bra.
    - Ingen låsknapp, dvs jag kan inte byta låt när telefonen är låst i fickan.

Är det buggiga musik spelarna Legends bantade hårdvara anledningen (om man jämför mot en desire/galaxy)? Testat idag att MMS:a, skicka bilder via gmail, och overall så är det en grym telefon. Dock så saknar musiken i den känsla överhuvudtaget. Musik är otroligt viktigt för mig, och ärligt talat så även fast telefonen är grym, så vet jag inte om jag klarar spelarna. Kanske får titta på en annan model då.. Trist tycker jag.
    (har kollat på market men inte hittat någon media spelare som är mycket snabbare , eller kan byta låtar när telefonen är låst).

Är segheten i musiken legendens fel? Eller är det vanligt för spotify/htcs telefoner.

15. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 303
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Prova musikspelaren från Double Twist, den är förvisso rätt enkel, men gör jobbet. Sök bara på Double Twist på Android Market, så skall den dyka upp.

Kan också tipsa om appen MixZing Media Player som nyligen fick en equalizer, kanske kan hjälpa något: http://www.appbrain.com/app/com.mixzing.basic

X10 och Galaxy S är två av de telefoner som i varje fall vi upplever har bäst ljudkvalitet just nu, om det är viktigt för din del kanske någon av dessa modeller kan vara något att titta på.

16. Skumrask

Skumrask Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Spotify buffrade och hade sig för mig också, men jag tyckte det problemet försvann när jag ställde in telefonen på att bara använda WCDMA istället för GSM/WCDMA automatiskt under inställningarna för "nätverksläge".

17. Chrester

Chrester Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Telefon:
    Samsung Galaxy A32 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy A32 5G
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei P10 Lite
    Info:
    Stock
    Platta:
    Samsung Tablet II 10.1
    Info:
    Stock
    Provade nyss den där MixZing och den verkade ok, framförallt med eq :)
    Dock buggade den lite emellanåt. Måste man köpa fulla versionen kanske (50:- )
    för att den ska funka fullt ut?
    Finns det ingen mer spelare med eq?

18. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Upplever min Legend som buggigare än synden (men om det beror på slumpen, Android eller Sense vette tusan)!

19. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Hej igen, tack för svaren och tipsen.
    Har nu testat några mediaspelare, och fan MixZing otroligt lättanvänd och trevlig! Skönt att ha hittat en fungerande mediaspelare.
    Har bytt inställningar nu och får se hur spotify fungerar. Känns fortfarande långsamt, buggigt och segt men har inte märkt av någon ''buffer'' problem.
    Får se hur det blir...Första intrycket av android har dock varit trevligt. Kanske buggarna försvinner sakta men säkert, annars kanske jag får sälja denna och kolla på någon telefon med mer kraft (om det spelar någon roll med spotify/mediaspelare).