Ny lur, köpråd

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av sirpe, 26 augusti 2017.

1. sirpe

sirpe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Ska ha en ny mobil, min sista var en Sony Z3 Compact.
    Har tittat på framförallt Samsung S8 och LG G6. Vill ha en telefon med stor skärm som är liten i handen, med bra batteritid och okej kamera. Gillar inte Sonys kantiga design. 6'' är för stort, vill helst ha 5.7''.
    Använder telefonen mest till att lyssna på musik och surfa. Vill ha nåt som säljs i Sverige, inte på Ebay osv. Jag är väldigt sugen på S8 men vet inte om det är värt priset, är ingen avancerad användare. Vill höra åsikter och för/nackdelar.

2. sunemangs

sunemangs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

Såg en som gör en massa reviews på youtube och då han testade s8:an så gillade han inte formatet på skärmen. Kommer inte ihåg vilken telefon höll bredvid och jämförde med men var en med 16:9 och kanske 5.2" och den skärmen upplevdes större.

Är personligen negativt inställd på 18:9 eller vad de kallar det för, håller man den i handen så sticker ju mer ut vilket betyder att den vill tippa lättare. Media är ju inte heller direkt anpassat för bildförhållandet. Pratar man samsung också så har jag bara testat tidigare edge samt sett en polares s8 och reflektionerna som går från topp till botten på vardera sida pga böjd skärm skulle driva mig till vansinne.

Oneplus 5 har ju bra battertid och en helt ok kamera, kom väl någon uppdatering där de fixade eis(stabilisering på video) som ser bra ut. Den är väl förvisso bara 5.5". Men det är väl en av de mer bekväma 5.5" att hålla i pga att baksidan är böjd runt kanterna så den känns smalare. Säljs hos webhallen, men deras lager tog väl slut så vet inte när de förväntas få in fler.

S8:an skulle jag räknat bort direkt pga fingertrycksavläsare som sitter på ett sådant ställe att den är oanvändbar, för dyr, fortfarande för mycket bloat för att inte tala om hur mycket de ändrat i android vilket leder till sega uppdateringar och prestandaförsämringar, skärmratio, böjd skärm. Iris-scannern är ju inte heller något alternativ då denna fungerar allt annat än stabilt. För att inte tala om seg.

bernard gillar detta.
  3. chraist

chraist Replicant Staff Member

Mottagna gillanden:
    8.961
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Om ni är intresserad av LG G6 bör förhoppningsvis LG V30 vara av intresse som presenteras snart. Det sitter DAC (i tidigare v modeller) för bra ljud och kameran bör vara bättre än G6.

4. Johnh3

Johnh3 Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    5.284
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon: