Ny med Android, S frågor

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Sallis, 21 jul 2010.

1. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Tjena. Har en legend, och ägt den i ca 2 veckor. Alla apps jag hittar är otroligt najsiga!
    Dock, även fast operativet är trevligt så är jag skeptisk till val av telefon. Den är lite slö då och då, och musik spelaren är värdelös. Lirade iphone innan, förutom appsen så känns det som en nergradering. Kollat in samsungs värsting och skärmen är den största lockelsen då jag surfar och använder gps mycket. Frågor:

1. Gps. Hur allvarligt är det? Obrukbar? Använder några tränings apps som är uppkopplade.
    2. Solljus. Ingen problem för monsterskärmen?
    3. Funkar 3g som vanligt?
    4. Spotify användare, märkt av någon lagg? Min legend har det.
    5. Är telefonen värd om jag vill ha den 2+ år? Läst mycket om lagg och en telefon för 5300 vill man att den ska funka.

Tack för svar!

Last edited: 21 jul 2010
  2. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

1. Enligt mina mått är den obrukbar. Om du får en lock har du en felmarginal på upp till 70 meter. Kopplar även ofta ner GPSen helt så man får stänga av och sätta på GPSen igen.
    2. Inga problem alls.
    3. Med JG5 har jag inte märkt av några problem.
    4. Inget lagg i stil med HTC 2.1 där dataanslutningar får spotify att hacka.
    5. Telefonen funkar, men inte lika bra som en Desire (min uppfattning).

3. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    jag skulle se den som mer framtidssäker än Desiren då den har bättre processor och bättre grafikprocessor... Dock så har den såklart inte optimerats ännu Desiren har funnits ute ett tag

4. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Synd att GPS:en är så dålig, och att det finns en del mjukvaro problem (läste på forumen). Kan detta dock fixas av samsung? Vill ha en telefon med likhet som funkar så stabilt som min gamla iphone, fast med android OS (android funkar otroligt mycket trevligare än apple OS då det ser likadant ut, och inget kan ändras).
    Vad tror ni som äger Galaxyn? Kommer den ändras? Vill att telefonen är bra i 2 år och kommer funka normalt. Stor skärm, som är bra med surf vill jag ha. Kanske måste vänta tills något kommer under hösten..

Ursäkta om jag har skrivit kort och konstigt, allt är från min legend ;)

5. mengan

mengan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du gillar att pilla, flasha och modda, definitivt! Finns en väldigt aktiv community i xda-developers som säkert kommer släppa buggfixar och förbättringar till telefonen flera år framöver.

6. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Mjo, pilla är trevligt..Men aldrig hållit på att modda och greja software i en mobil. Min iphone uppdaterade jag då och då, men saknade att den såg likadan ut jämt. Vad jag gillar med android so far är att man kan byta det mesta i telefonen, känns lite mer fritt, dock en saktare telefon. Vill gärna behålla android och inte skaffa en ny iphone, men vill ha en värsting android som fungerar med officiella uppdateringar, så den hålls ny. Blir det en S för så mycket pengar vill jag att den håller 2 år =/

7. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    vad jag har förstått så är dom läckta versionerna bättre (dock verkar det lite små pilligt att ta in dom så det är nog bäst att vänta till samsung släpper dom även om det kan ta lite tid). Men iaf så kommer den nog bli ganska mycket bättre sedan får den ju android 2.2 med och då kommer den bli ännu lite bättre

Last edited: 21 jul 2010
  8. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Så du tror att S:n blir en telefon som kommer hålla måttet? :)
    Dvs efter att Samsung kommer med 2.2 etc

9. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det vet ingen och om du har tur så får du en någorlunda felfri nalle men det, som sagts, kräver en hel del pillande för att få den optimerad. Jag kör med original, men rootad, firmware och upplever inga dessa symptomer andra skriver här men det kan vara att jag hade tur med min mobil.
    Jag säger så här : gillar du pilla och tweaka och få kunskap om Android så köp men om du vill att allt ska funka direkt och väl då ska du vända ryggen Galaxy S och börja förhandsboka din nästa Äpple paj produkt :D

10. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Usch jag upplever att alla android telefoner är så. Att man måste fixa och trixa modda och hålla på för att få den fixad, till skillnad från Iphone. När man ska jailbreaka så trycker man bara på en knapp "Make it ra1n" du får en jb telefon på 10 sek. En anledning till varför jag ännu inte köpt en SGS. Angående öppenhet m.m i telefoner så bryr jag mig faktiskt inte, de finns flera anledningar till varför telefoner ska vara låsta och öppna. T.ex som jag sa om Iphone när man JB tar de 10 sek men för att få en full fungerane android telefon måste du lägga in massa mods och skit som jag inte har lust och orkar bry mig om, det är det som låter Iphone och Apple alltid vinna och ligga i top till skillnad från android telefoner

11. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Det jag saknar av iphone är ju skärmen och smidigheten. Men, jag gillar Androids öppenhet otroligt mycket. Jag har kört mycket med data programmering på en amatör nivå, kanske mobil modd inte är så svårt. Men, jag vill inte sitta en hel kväll att fixa telefonen. Inget emot enstaka grejer, vill dock att telefonen funkar hyfsat när jag får den. Gps är nästan ett måste ;)

12. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan någon tipsa mig vad det heter och var kan man ladda ner den nya programmerings gränssnittet från Google som dem gjorde reklam för att även amatörer klarar av att programmera med ?

13. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

En till fråga, hur myckett kan man byta egen roota eller mooda innan försäkring eller garanti rycker? Kan man lämna in en telefon med inofficiell software och man kan få en ny telefon om telefonen inte funkar? Eller gäller bara sånt om man bara använder google eller Samsung mods?

14. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

http://appinventor.googlelabs.com/about/

AppInventor heter det, och finns inte öppet tillgängligt än - du måste anmäla intresse genom ett formulär på webbplatsen.

15. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

16. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Någon som vet? :/

17. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Ptja, på fråga 1 svarar jag : Ja, tyvärr, fast det är ju bara en tidsfråga givetvis

Resten av dina frågor är i positiv anda, det funkar

18. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Positiv anda är alltid bra, och swedroids recension påpekar på att telefonen är sjukligt bra. Dock barnsjukdomar. Kanske ska vänta ett tag, vill ha fungerande gps