Ny medlem har 7 frågor om X10 Mini

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av rymdgreven, 12 jun 2010.

1. rymdgreven

rymdgreven Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Swedroid, här kommer en Apple-user som inte vill köra iPhone. Varför? X10 är för snygg för att inte köpas!

Nu till mina frågor:
    1) Kan man få upp annat i Timescape än Missade samtal, Meddelanden, Twitter, FB? Synd om det bara är de där 4.
    Jag tänker på:
    epostapplikationen
    epost från Roadsync (alltså Exchangemail)
    kalenderapplikationen
    kalender från Roadsync (alltså Exchangekalendern)
    gmail-epost

2) Vet du om man kan hämta sin GMail med epostapplikationen eller om man måste använda gmailappen?

3) Vet du om man kan synka ihop GoogleCalendar med Kalendern i X10 (det är kanske Googlekalendern rentav från början?)

4) Exchange (via Roadsync) och Googlekalendern och telefonens kalender - är de synkbara? Dumt att köra 2-3 olika kalendrar ju.

5) Betyder "Meddelanden/Messages" i Timescape SMS, eller kan det också vara andra slags meddelanden - i så fall vad?

6) Jag tar en chansning här och undrar om du vet om man kan använda telefonen som modem med en iPad eller iPod Touch. Alltså: Med telefonens 3G, skapa ett Wifinät som man kan ansluta iPad/iPodTouch/MacBook till.

7) Vet ju inte vilken telefoncarrier du har men jag har Telenor, och undrar om du vet om användarförfarandet i punkt 6 (s.k. tethering) är spärrad på något sätt från telefonbolagets sida alltså att bara surfning i själva telefonen är OK, eller om surftjänsten tillåter surfning från extern enhet VIA telefonen?
    Jag har ett vanligt fastpris företagsabonnemang med ett fastpris datatrafiktillägg för 160kr/mån (ex moms).

Har full förståelse för om du inte har Exchange, då kan du ju inte svara på de frågorna, eller om du inte har Telenor som jag, men om det är NÅN fråga du vet svaret på så uppskattar jag det. Allt som finns på nätet är en massa reklam och intetsägande texter, ingen riktigt bra "How-To" har jag hittat.

Nu har jag iofs hittat Swedroid, och ska lusläsa detta Forum, men än har jag inte hunnit. Så iförväg FÖRLÅT om jag kommer att finna vissa svar i forumet, till frågor jag nu ställt.

2. Adyzz

Adyzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kan svara på 6 iaf. Är nästan helt säker på att det inte går att skapa ett WiFi-nät utan root. Det går dock att 'tethra' via usb-sladd med app (PdaNet har jag testat funkar bra).
    På 7): det är inte spärrat till ngn operatör. Vet inte om telenor tillåter att man delar nätet, men det funkar bra att göra det iaf (har telenor).

3. rymdgreven

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svar!

6) Oboj, nu måste jag ut i forumet och lära mig vad root innebär. Är det som att jailbreaka en iPhone? (hm... redan på första problemet jag har så faller själva "android är fritt - iphone är inlåst"-grejen. Haha, vi får väl se vad root är!

Jag är för övrigt OSX-användare, så PDAnet lär ju inte funka.

7) Om ditt nästa svar undrade jag egentligen om Telenor på nåt sätt kan se att jag surfar med en annan device än själva telefonen, och då inte tillåta det.

4. Adyzz

Adyzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tror faktiskt att pdanet funkar på mac också! Root finns inte än på x10 mini, ÄN.

5. rymdgreven

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Spännande! Jag har inte kommit så långt ännu, jag går igenom alla trådarna här i forumet nu...

6. baker666

baker666 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    1: Tror inte det

2: Har inte provat men teoretiskt borde du kunna trycka in info i Emailklieneten för att hämta Gmail som om det vore ett POP eller Imap account , men som sagt inte provat.

3: Det är samma , samma sak med contacts också.

6: Skulle tro att Wifi tethering kommer med en framtida 2.1 uppdatering. Det är inbyggt där om jag inte misstar mig.

Har som du säger inte Exchange så kan inte svara på syncfrågor. :cool:

7. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Wifi tether är inte officiellt föräns i Android 2.2 FroYo, vilket inte är utlovat till X10 eller mini. Altså inte säkert att det kommer officiellt.
    Det finns alternativa epostklienter för gmail.

8. Stranders

Stranders Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

5) Det är nog bara SMS och MMS.