Ny mobil (5000kr)

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Crozz, 23 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Efter att ha haft en Acer Liquid i ett och ett halvt år så har den nu börjat tacka för sig genom att en ny spricka dykt upp på skärmen. Jag har då tröttnat och istället för att lägga 1500kr på en ny skärm så köper jag istället gärna en ny Droid.

Jag är ganska petig vad gäller märke. HTC och Samsung har ju levererat riktiga moderna och fräscha modeller till marknaden senaste månaderna. Jag är som sagt petig och undviker gärna mainstream märken och dess modeller.

Budgeten är på 5000kr och jag har blivit lite smått förälskad i Motorola Atrix. Kraven på nya mobilen är att den ska vara dubbelkärnig, icke-mainstream, ha bra ljud, kosta under 5000kr och vara framtidssäker.

Jag har inga problem att beställa ifrån eXpansys eller dylika butiker, däremot undviker jag gärna att köpa Acer utomlands då kvalitén på deras produkter är under all kritik i mina ögon.

Finns det något som kan slå Atrix eller är det i överlag en bra mobiltelefon? Det jag vill och det den gör är att krossa Acer Liquid prestandamässigt, så mina krav är egentligen inte på tok för höga.

Tack!

2. Loeken

Loeken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Icke mainstream?
    Hur menar du? Finns väl ingen dual core mobil som är mainstream, eller menar du dem som fått mest uppmärksamhet (SGS2 / Sensation) ?

Har inte testat varken Acer eller Moto när det gäller telefoner, helt enkelt eftersom jag inte fått bra vibbar av de ägare jag snackat med av dessa märken. av dual-core märkerna har jag haft htc och samsung och jag är övertygad om att det är dessas flaggskepp som är de bästa - på var sitt sätt.

När det gäller ljud antar jag att du vill kunna använda telefonen som en liten högtalare - och vill ha bra kvalité. Utan egen erfarenhet verkar lg:s 2X vara den som är mest fokuserad på ljud.

framtidssäker/under 5k = SGS2 imo.

3. mcnuggz

mcnuggz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Om inte o2x blir bättre efter uppdateringen så kommer du nog vara en av dom enda som har en om inte du oxå skickar den åt he.....te... det löser mainstream problemet iaf..

skickat från min LG o2x via tapatalk

4. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Med mainstream så menar jag dom modellerna som är eller som med stor sannolikhet kommer bli mainstream. SG2 och Sensation är två modeller som kommer vara det.

Atrix har ju inte alls fått samma uppmärksamhet, antagligen till stor del beroende på att Motorola inte är särskilt stora på den svenska marknaden.

Såvitt jag sett av telefonen så verkar det vara en riktig höjdare. Det hinner väl inte släppas fler modeller nu inför sommaren?

5. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Är eshop247 en pålitlig internetbutik?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.