Ny mobil, Galaxy S?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Meatballs, 10 aug 2010.

1. Meatballs

Meatballs Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Kan börja med en liten bakgrundshistoria.

Min HTC HD dog för ca 2 veckor sen och är nu fast med min flickväns gamla LG Chocolate medans hon sitter på en sprillans ny Iphone4.

Chansen är nog rätt stor att skadan på min gamla mobil ej kommer täckas av garantin och jag har ingen lust att punga ut 2k för att köpa en ny skärm till en 2 år gammal mobil.

Så nu blir det nog att köpa en ny mobil. Jag är/var sugen på en Desire men börjar bli nyfiken på Galaxy S. Har inte hunnit testa den själv än men det ska nog hända i veckan.

Har lite frågor om några ville vara snälla att svara:

1. Är GPSen fixad? Kommer det en fix?
    2. Jag orkar inte hålla på att roota och flasha då jag tröttnade på det med min HD med alla buggar som uppkom. Är det möjligt att fixa Sense eller annan UI än Samsungs utan att flasha om den?
    3. Hur tycker ni skalet känns? Billigt? Stryktåligt? Snyggt?
    4. Skärmen, hur bra upplever ni den?
    5. Vet man ungefär när Froyo kommer till Galaxy S? Då ryckten säger att Gingerbread kommer runt jul(?)
    6. Är den prisvärd enligt er?
    7. Hur fungerar multimediadelen? Får man snygga foton? är ljudet bra för musik?
    8. Enkelt att synca med google mail/calendar, facebook, feeds av olika slag?

Tack på förhand :)

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 548
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    1. Är GPSen fixad? Kommer det en fix?
    Klart samsung gör vad dom kan för att fixa, men det finns inte än

2. Jag orkar inte hålla på att roota och flasha då jag tröttnade på det med min HD med alla buggar som uppkom. Är det möjligt att fixa Sense eller annan UI än Samsungs utan att flasha om den?
    Det är möjligt att fixa annat UI, t.ex Launcher Pro

3. Hur tycker ni skalet känns? Billigt? Stryktåligt? Snyggt?
    Jag tycker det känns bra, men en del gnäller på knak. Sen känns den plastig pga sin låga vikt jmf med Desire

4. Skärmen, hur bra upplever ni den?
    Skärmen är världsklass, utan tvekan

5. Vet man ungefär när Froyo kommer till Galaxy S? Då ryckten säger att Gingerbread kommer runt jul(?)
    Det ryktas om september, ganska troliga rykten om jag läst rätt

6. Är den prisvärd enligt er?
    Absolut! Finns inget annat jag hellre skulle ha idag

7. Hur fungerar multimediadelen? Får man snygga foton? är ljudet bra för musik?
    Foton blir riktigt bra, klart bästa mobilkameran i "normalt" ljus jag någonsin sett. Dessutom filmar den mycket bra

8. Enkelt att synca med google mail/calendar, facebook, feeds av olika slag?
    Ja, enkelheten själv.

Kort och gott. Just nu väntar dom som inte vill modda sin lur på en uppdatering för att få bort en del ganska stora laggproblem, och en GPS-fix.

Annars är dom flesta nöjda

3. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    1. jag har personligen aldrig haft problem med gps:en men har man otur får man en med krånglande gps dock har samsung sagt att det kommer komma en fix

2. något osäker på om det går utan root..

3.skalet baksidan är ju i plast men annars så är det ju en highend mobil anser jag
    4. Skärmen är en tjej och vi ska gifta oss <3
    5. foryo kommer i slutet av september till UK och Frankrike så vi bör få den då med
    6. idag kan du inte få något bättre så det är den väl den kostar mindre än iphone 4 och är bättre än den.
    7. Foton blir helt okej för att vara mobil dock har man ingen blixt videoinspelningen däremot <3 den är grym... MP3 spelaren är mycket bra

8. jag hade inga problem med att synca mot något

4. qwas00

qwas00 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

En launcher som jag nyligen fastnat för är nexusens inbyggda. Den är riktigt bra optimerad och snygg, men dessvärre utan några större möjligheter till anpassning.

5. zetar

zetar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

1. GPS-n suger. Ingen vet om en fix kommer.
    2. Sense=nej, annat ui=ja.
    3. Ok. Telefonen är mycket lätt (för att vara en smartphone) vilket jag tycker är en fördel men vissa anser att det ger den en plastig "feeling".
    4. För film, spel samt ljus text på svart bakgrund = super! För svart text på vit bakgrund = inte helt skarp.
    5. I september i alla fall i frankrike enl rykten.
    6. Om det inte vore för GPS-problemet, absolut, som det är nu nja.
    7. Filmer och foton blir bra. Ljudet vid filminspelning blir inte bra när det är för starkt (konsert / nattklubb).
    8. Jag synkar med Exchange, det funkar bra.

6. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

GPS-n suger bara för visa som använder den till workout och sånt medans med bilnavigering funkar det bra, enligt mig

7. zetar

zetar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

GPS-n fungerar inte med bilnavigeringsprogram om det är (höga) hus och du sitter i bilen (t.ex i en stad). Det är ofta den tappar fixen och visar fel gata. Eller stannar där du var även när du kör i väg vid ett stoppljus.
    Skillnaden mot min tjejs X10-mini är tyvärr sjukt stor. Vi kör Navigon båda två.

8. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Då är din GPS verkligen kass, försökt reklamera den till Samsung ?

9. Mewn

Mewn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förlåt för O.T men min tjej har också en X10-mini och jag en Galaxy S. Fnissade lite när jag tänkte på hur man väljer telefon efter kön :P

10. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 548
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Samma uppsättning här med :-)
    och en hero då