Ny mobil på Måndag, tips.

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Pederp, 9 jul 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Pederp

Pederp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare, är så att jag tänkte köpa ny mobil då min SGS håller på att driva mig till vansinne. Samma som den jag hade innan SGS:en
    Så allt som heter samsung är uteslutet.

Men vilken ska man slå till på? Eller kommer det någon ny telefon inom kort som är värt att vänta på?

2. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Läs gärna dom senaste ~5 recensionerna på Swedroid.
    Sen kan du ju fundera på vad du vill ha, vad den får kosta och gärna vad som är viktigast (kameran eller ljudkvalitet, batteritid eller skärmupplevelse osv).
    Specificera sedan dina önskemål, krav, tankar i denna tråd - först då går det ju att diskutera.

3. Pederp

Pederp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det jag använder telefonen till mest är internet,spotify, mail och annat inom arbetet. Sen att den ska hålla sig ett tag utan att bli "för gammal".
    Priset spelar mindre roll. En ok kamera är ju alltid trevligt.
    Vad gäller batteritiden så kan det vara bra om den håller en dag så man kan ladda den över natten.

Ska kolla recensionerna, visste inte att det fanns.

4. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

SGS II

eller

HTC EVO 3d

5. Pederp

Pederp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3d verkar lite intressant faktiskt, ska springa in och känna på Lg:s 3d telefon och se hur det ser ut med 3d. Om den har kommit ut ännu. Är då inte imponerad av 3dtv iaf.

När är det HTC EVO 3D kommer att släppas i sverige?

6. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Vet inte riktigt men den borde komma ut snart!

7. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

https://swedroid.se/forum/40688-htc-evo-3d-hands-3.html

Enligt butiken den här personen beställt från så väntas Evo 3D i lager redan imorgon måndag. Hur troligt det är det kan jag inte svara på dock.

Du har ju även HTC Sensation :) högre upplösning är ju faktiskt rätt trevligt, dock så är ju skärmen på SGS2bättre ändå, bättre färger och betraktningsvinkel. Men dom är väldigt lika :) SGS2 är ju mer en multimedia telefon och skulle säga att Sensation är mer mot en arbetstelefon :)

LG optimus 3D skulle inte jag rekomendera då den fortfarande har 2.2 :/

8. Kristofer

Kristofer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Personligen är jag lite osäker kring LG:s 3d-telefon. Kanske helt ok som telefon men hårdvarumässigt rätt lik O2X väl? 3d är en funktion som i nuläget saknar standardformat. Tänk om du köper en sådan och börjar ta kort och videos i 3d och sen inte kan spela upp dem på någon vanlig enhet om 10 år? Skulle själv tycka att det vore trist att få en sådan "dokumentationslucka" i mitt liv.

Sen behöver man u självklart inte välja att använda 3d-funktionerna själv. Men i det läget blir det ju mer en fråga kring huruvida man tycker att det är värt att betala för att kunna se det men knappt bruka det.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.