Ny mobil råd =/

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Sper, 1 feb 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Har en S4 som gått sönder som var rootad osv, Så et ej ifall man får den utbytt eller om de kostar en slant. Men best case scenario och de bytter hela mobilen så säljer jag den och köper en annan. Likaså om de kosta en slant att laga den.

    Då tänkte jag fråga lite om råd om en annan mobil, Har sneglat lite på en LG G2 den kosta ju 3500 nånting och har 32gb lagring. Kollade även på Xperia Z ultra den kosta ju nu 3500 på Netonet men har bara 16gb lagring men finns så man kan sätta i minneskort. Men tycker inte man få så mycke nytta av de längre då man tex installera ett spel på 2gb så lägger de sig på de interna ändå. Bara bilder och videos som går till externt.

    Sen har vi note 3 men den ligger ju 1500-2000 över båda dessa i pris och sen känns de lite som att bita i de sura äpplet då de följde med en galaxy gear till den mobilen för dryggt en månad sen.

    Kör ju lastbil så mobilen sitter hela tiden i en hållare i lastbilen även vid last å lossning. Fickor å så har man ju till en Ultra.

    Men vilken mobil är mest bang for the buck? Eller finns de nån annan?
    Gärna med IR och led
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    mest bang for the buck är lg g2 utan tvekan.
    note 3 är fortfaranade ganska dyr lg blev billig rätt fort och det är en fantastisk telefon och ännu mer fantastisk för det priset tycker jag.
     
  3. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Sedan 4.3 så kan man flytta saker till sd kortet.. Bara apparna stödjer det.. Och det gör dom mesta stora spelen.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.