Ny mobil vilken har bäst standby

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av rickard81, 26 apr 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. rickard81

rickard81 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

Dags att förlänga abonnemanget vilket betyder ny mobil. Väljer mellan Samsung S5 och HTC one m8. Har klämt på båda mobilerna och dom är riktigt bra båda två.
    Men eftersom standbytiden är en viktig grej för mig då min Nexus 5 inte håller måttet på den punkten så vill jag veta av er som har dessa mobiler vad ni får ut för standbytid och skärmtid.
    Tack på förhand

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

2. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Mycket handlar om hur du använder mobilen och vilka funktioner du har igång i bakgrunden. Tror faktiskt att mobilerna är snarlika på standby-tiden. S5 har 200 mah mer kräm i batteriet och går säkerligen att byta ut mot ett större.

Enligt GSMArena ger One 271 timmar standby och S5 390 timmar men tror inte att det är så vidare realistiskt. F.ö har jag en M7 och HTCs batterispararläge upplever jag som bra :)

3. rickard81

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

Jo jag har läst lite tester och batteritiden verkar vara likvärdig. Beställde en S5 men ångra mig. S5, M8 eller en Z2 vad ska man välja, beslutångest deluxe :).

4. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Jo det är ett helvete att välja mobil. Har en som ska köpa ny snart och frågade mig men det är ju lätt att välja en åt dem som dem nöjda när man inte hade kunnat välja en modell till sig sjölv :P

5. rickard81

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

Haha jo och känner jag mig rätt så kommer jag vilja ha en ny om ett par månader iaf :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.