Ny mobil, vilket flaggskepp?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Tibbelit, 15 jun 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Tibbelit

Tibbelit Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min galaxy SII, som jag var mycket nöjd med, dog nu i veckan p.g.a. vattenskada.

Det betyder att jag ska köpa en ny mobil, vilket kommer bli någon av flaggskeppen, frågan är bara vilken?

Jag har inte superbra koll på de nyaste modellerna och hoppas att kunna få lite tips från er.

Vad jag läst verkar HTC X och Galaxy SIII verkar intressantast, synpunkter om de två?

Tack!

// Tibbelit

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 378
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag har en HTC One X men har gått i tankarna på att byta till en SIII, dock är det några saker som gör att jag inte kommer göra det. Jag tycker att skärmen är bättre på One X (gällande just skärmen tycker nästan alla olika), jag gillar också HTC Sense mycket mycket mer än vad jag gillar TouchWiz och jag kommer inte lägga in en custom-rom under de första månaderna med en telefon. Sen tycker jag också att kameran på One X är lite vassare än den på SIII. Sen är One X snyggare, personlig åsikt.

Båda telefonerna är grymt bra, det är egentligen din personliga åsikt som avgör. Kläm på dem, gillar du TouchWiz eller Sense mest? Vilken är skönast att hålla i handen? Vilken skärm tycker du är bäst? Kamera?

Hur som, ovasett vilken du väljer kommer du bli nöjd! :)

3. Marchello

Marchello Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om du var nöjd med din SII:a så kommer du att älska Samsung Galaxy SIII.

4. Kaj91

Kaj91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

För er som velar mellan One X och S3 så kan jag rekommendera den här videon: http://www.youtube.com/watch?v=ijBzWmYnZGI

Riktigt bra gjord jämförelse, professionellt typ Swedroid style ;) fast i video format.

5. fluppen

fluppen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

En telefon jag är löjligt sugen på är LGs senaste flaggskepp, Optimus 4x. Vansinnigt snygg telefon (till skillnad från S3) och med riktigt bra specar, bra omdömen och användarna är skitnöjda! Har dock fått oförtjänt lite uppmärksamhet..

Hands on...
    http://www.youtube.com/watch?v=sbAICg1Leuc

Last edited: 20 jun 2012
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.