Ny mobil

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by Spoon, Jan 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Spoon

Spoon Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Skrev precis ett helt inlägg, men det försvann :ehm:

Ska iaf köpa en ny mobil, har gått runt med en gammal Samsung ganska länge nu :P Har funderat på SE x10 mini, ZTE Blade och LG Optimus One, då min budget är ca 2000-3000. Skulle främst använda mobilen till att sms:a, lyssna på musik, spela och surfa (speciellt YouTube). Jag pratar inte i telefon så ofta, förutom korta samtal.

Gillar verkligen x10 minins menyer/lay-out (?), men har hört att den låga upplösningen på skärmen gör så att man inte kan använda/ladda ner alla appar. Spelandet är inte viktigt, men ändå en kul sak. SE har väl också sagt att x10: orna inte kommer uppdateras längre än android 2.1? Det här kommer bli min första android-mobil, så jag vet inte hur stor skillnad det är på de olika versionerna och om det egentligen kommer påverka mig. (?)
    ZTE Blade verkar också vara en sjysst mobil, men har läst om strul med olika versioner av mobilen (olika skärmar bl a). (?) Om jag skulle bestämma mig för en Blade skulle jag säkert köpa den från Comviq, då jag använder Comviq Kompis och antar att man kan ha det.
    LG Optimus One vet jag inte så jättemycket om, förutom att även den verkar vara en bra mobil.

Uppskattar all hjälp och alla svar :) Vilken tror ni skulle vara bäst?

2. Sebdroid

Sebdroid Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Optimus One tycker jag :)

3. tekken

tekken Senior Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Med tanke på att du kommer arbeta väldigt mycket med att titta mycket på mobilen, tror jag ditt öga lämpar sig bäst till ZTE Blade, just för att den har lite högre upplösning än O1. Jag hade själv valt Blade framför O1 då jag tycker det är otroligt mycket skönare att kunna ha mer plats på skärmen och framförallt slippa se pixligheten (påstår inte att man ser pixlarna på O1).

4. Emma86

Emma86 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Lägger min röst på LG O1. Har haft den i snart två månader och har ingenting direkt att klaga på. Spel funkar bra, batteritiden är bra, den har 2.2 och ska ju få 2.3 sedan. Och skärmen är inget jag stör mig på. Tycker att LG:n är mkt mer gedigen än Bladen.

5. Galaxxy

Galaxxy Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kanske en Htc Gratia, ligger nu som billigast på 3290. :)

Är väl ''miniversionen'' av DHD.

6. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Kan verkligen rekomendera Motorola Defy. Haft min i några veckor nu och den blir bara bättre o bättre. Stor skärm i ett litet format kan man säga. Har en x10 mini också och den är ju inte ens i närheten av denna. Den är visserligen grymt liten o smidig men sen slår Defy:n den i allt. Defy:n är ju dessutom väldigt bra prissatt, du kan köpa den fr 2900:-

Sent from my Motorola Defy using Tapatalk

Thread Status:
Not open for further replies.