Ny mobil?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Encaitor, 10 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Encaitor

Encaitor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har länge suttit och väntat på NEO:n länge och när jag nu ser att den inte kommer förrens i Juli så inser jag att jag måste ha telefon. Budget ligger väl på typ 4,5k:

- Bra 3,5 mm
    - HELST inte över 4" men det kan väl fungera...
    - Klara av tyngre spel (bussresor suger...)
    - OK kamera

Tack på förhand

2. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Samsung Galaxy S har ju tydligen en väldigt bra GPU.
    Kamera delen är väll lite minus med att du inte har LED-blixt på den annars så är den ju okej.

3. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

LG Optimus X2 kostar ju 4200 nu, fick väldigt bra resultat i Right Mark (ljudtest, bästa hittills), krossar alla spel och har en bra kamera.

Nackdelarna är att den är stor och LG:s mjukvara verkar inte vara den bästa. Dock har min polares X2 inte strulat så tror det mest är storleken du behöver oroa dig för.

Om du absolut vill ha 3,7 tum så finns det bara Desire S också att välja på men den är inte värd det enligt mig då den kostar 4500 kr. Annars kan du ju vänta en vecka och se vad som händer med Neo:n. Vi kanske har tur så den börjar säljas här ändå. Ingen återförsäljare har flyttat fram sitt släppdatum till Juli än. Jag kommer invänta läget då jag också är intresserad av neo. Annars har jag också panik när det kommer till att välja telefon då jag vill ha 3,7 tum!

4. Encaitor

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ojjj kostar Desire S så mycket?! Hur f*n hade de tänkt sälja den för så mycket? O.o Aja ska ta en titt på LG:n har hört problem med dens mjukvara men antar att det kan fixas vid root och custom roms?

SGS är alldeles för plastig och hal för min smak, det som gjort mig att tveka på NEO och samtidigt valt bort ARC då jag inte kan motivera prisskillnaden mellan de två och plastigheten.

Aja ska titta lite tester och sånt på O2x nu. Tack för hjälpen

5. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Haha, ja jag fattar inte heller hur de tänkte när de satte det priset på Desire S. Jag skulle köpa den direkt om den kostade som neo. Men nu är inte det fallet.

6. Encaitor

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hur funkar nexus s:en då? Vet att de tär lite högre pris men undrar bara :innocent:

7. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

I princip som Galaxy S fast utan amoled tyvärr. Sen tror jag att nexus S har bättre flyt och sen får man ju inte glömma att den kommer uppdateras i princip direkt då google släpper uppdatering, kan ju bli så att den får vänta likt nexus one då en ny nexus kommer ut

8. Encaitor

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

OK, trodde det var Amoled på Nexus S? O.o Aja blir att ta en titt på LG optimus 2x när jag drar ner till giganten i dagarna :)

9. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Tyvärr så kunde ju inte Samsung leverera tillräckligt många amoled så i sverige fick vi lcd. Finns ju importerade med amoled att få tag på men då finns 0 garanti.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.