Fråga: ny note-ägare - jobbar på omställning

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av nattfrost, 30 dec 2011.

1. nattfrost

nattfrost Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Skaffade mig precis en Galaxy Note. Måste säga att det är en inte helt obetydlig omställning att komma från en Nexus (Nexus One, för att vara mer exakt). Jag var väldigt nära att köpa en Galaxy Nexus men det blev denna till slut av olika anledningar, inte minst pga att Swedroids recension pekade på den dåliga batteritiden hos Nexusen.

Hursomhelst, allting är lite knasigt men telefonen är rootad så det mesta kanske går att lösa. Här är ett par grejer som stör mig:

- Varför låter telefonen när man startar den? Det måste vara den meningslösaste grejen någonsin! Är det någon som vet var ljudfilen håller hus så man kan kasta den åt /dev/null?

- Vlingo - finns det något sätt att ta bort det och ersätta det med google voice search? Om ja, går det att ställa in att Voice search startar när man trycker två gånger på hemknappen?

- På min gamla hederliga nexus one finns en sökknapp - och den är nästan helt oumbärlig. Jag har märkt att om touchwiz är igång startar sökningen (även sökningen inne i en app) om man håller nere menyknappen. Går det att få till det även om man använder exempelvis Go Launcher Ex?

- Jag saknar Car Home. Den är tydligen inte kompatibel med enheten så den går inte att installera från market. What gives? Varför är den inte kompatibel och finns det en apk av senaste versionen någonstans?

Annars: Grym hårdvara :)