Ny på Android, problem med "Find my device"

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av wiztor, 20 maj 2013.

1. wiztor

wiztor Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Är som sagt ny på Android, kommer direkt ifrån flera år utav iOS vilket gör alla inställningsmenyer i android ganska främmande för mig.
    Älskade säkerheten man kände på iOS med "Find my iPhone" och har fattat att Samsung erbjuder en liknande tjänts med sitt "Find my device" genom mitt samsung-account.

När jag går in på http://findmymobile.samsung.com/ och försöker hitta min telefon möts jag dock av denna bild. [​IMG]

När jag kollar på telefonen så är allt aktiverat, kan verkligen inte hitta felet. Vad skall jag göra?

2. hfohrman

hfohrman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    P20 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    P20 Pro
    Telefon 2:
    Honor 9
    Platta:
    Mediapad T3 10.
    Platta 2:
    Surface Pro Classic
    Jag försökte aktivera tjänsten på min mobil. Men jag har också problem. Vet dock inte varför.

Nu är det ju så att i Androidvärlden så finns det konkurrens. Så jag har haft en annan tjänst aktiv ett bra tag och även använt. https://www.lookout.com/
    Denna har jag t.o.m använt för att hitta min mobil nere i Thailand.

Hans

3. johe71

johe71 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

fick också det felet först, men det löste sig när jag gjorde följande [har en S4:a, vet ej hur inställningarna ser ut på andra samsung-mobiler]

inställningar->mer->säkerhet->fjärrkontroller->[logga in med ditt samsung-konto<-det måste du göra varje gång du går in i den inställningen... men det är ju för att ingen ska kunna stänga av inställningen om du satt på den]->sätt på inställningen (och kryssa i "använd trådlösa nätverk" om du vill)

4. wiztor

wiztor Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Menyn du pratar om verkar vara den jag söker. Har dock stött på ännu ett problem, jag kan inte aktivera Fjärrkontroller.
    Jag får följande bild och kan inte aktivera inställningen med switchen längst upp till höger. [​IMG]

5. johe71

johe71 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

nu minns jag inte helt och hållet hur jag gjorde.. det är ett par dagar sedan :)

men när du trycker på "fjärrkontroller" får du upp den bilden direkt eller behöver du logga in med ditt samsung-konto först?

om du får upp bilden direkt så klicka på samsung-kontot och logga in med det... sedan borde du kunna ändra inställningen... eller?

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

cerberus är det bästa du kan köra när det gäller denna typ av tjänst.. kan vara värt att kika på.