ROM: Ny på detta, Behöver hjälp (Root&Rom)

Diskussion i 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' startad av Whopps, 13 feb 2014.

1. Whopps

Whopps Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå.

Det är så att jag är typ helt på noll när det gäller att roota och lägga in rom på min telefon ( S4 GT-I9505 ).

Jag har lyckats roota den och har även en rom just nu. Jag har just nu bobcat rom en men trivs inte så bra med den.

Jag har även testat att köra med Foxhound men den buggade för mig för att jag kunde inte få in "Gapps" och jag skulle gärna vilja köra med foxhound men får alltså inte rätt på den.
    Det som uppstår är att när jag starta telefonen ska jag trycka in min pin och då blinkar den till och typ starta om. Sedan kommer jag in i telefonen men kan inte komma åt vissa inställningar osv så som säkerhet, så min fråga är vad kan detta bero på ?.

Sedan har jag testat att köra med Omega men telefonen ville inte starta, den omega symbolen bara snurrade runt i cirka 1 timme och den startade inte. vill bara tillägga att allt jag har testat har jag hittat här på swedroid.

Sen en sista fråga, Vilken Rom är typ bäst när man vill ha det simpelt,clean och typ Dpi skulle jag vilja ändra. Skulle vara oerhört tacksam för lite hjälp :)

Last edited: 13 feb 2014