Ny på SGS sidan

Diskussion i 'Galaxy S' startad av ergoforcen, 22 okt 2010.

1. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej jag är ny på eran sida. Har sen +1 år tillbaka en Hero ,har satt upp mig på väntelistan för en Desire HD .
    Det verkar rena cirkusen med HTC, dom har satt i system att inte ha någon komunikation med sina kunder. Ingen på HTC kan eller vill svara ärligt på någonting.
    Dom tester och genomgångar som kommer från dom första exemplaren visar på mjukvaruproblem (proximy sensorn) fadda utvattnade färger och ett batteri som kanske inte räcker en hel dag.
    Detta har gjort mig mycket intresserad av SGS
    Jag älskar mina grälla färger i min Hero

Kan ni kortfattat ge mig ett sammandrag av + och - ,med SGS. Allt jag vet är att det fanns lagg och GPS problem .Är dom lösta ? Kommer 2,2 till SGS osv
    Tackar på förhand

Last edited: 22 okt 2010
  2. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Inte för att vara den som är den, men......

DET FINNS SJUHELSIKE MASSA TRÅDAR OM DETTA.

Om du bara lägger ner en timmes jobb (Om man nu kan kalla det det) kan du göra en liten research om vad som är bra. Luktar lite slöhet (Ju mer tid man lägger på efterforskningar och research, ju mer nöjd blir man(vanligtvis)).

Men visst. Här kommer det lite i alla fall

+ jag gjorde samma resa gick från Hero till SGS och Skärmen på denna är outstanding(om du inte ska läsa mycket men jag tycker det funkar bra)

Buggar är i stort sätt obefintliga men om man är kräsen med snabbhet och prestandan finns lagfixar och custom roms att tillgå.

Gps funkar i alla fall för mig mycket bättre med 2.2 uppdateringen.
    Som du ser finns det 2.2 Froyo till den. Ligger för närvarande lite på is då Samsung haft problem med uppdateringen.

En telefon som levereras i dagsläget kommer med JM2, klart det cirkulerar äldre versioner också men de fungerar betydligt mycket bättre än JP3 som var den första som kom(pest).

Nu har jag spillt alldeles för mycket tid en fredagskväll på att göra ditt jobb. Lycka till....

3. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Så här bra är mobilen en bild säger mer än tusen ord:)

Bifogade filer:

4. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tackar,tackar . (problemet är inte lathet utan mera trötthet.När jag är här och tittar har jag oftast jobbat 10-12 tim och hjärnan har svårt att sammanfatta och bearbeta all ny info som finnes .Så jag tyckte det var bra ide om ni som äger en gav er vesion av + och - med SGS :)

5. adriancool08

adriancool08 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

sitter i samma sits, väntat på DHD sedan den blev leaked men med en kass skärm och kass batteritid så börjar ja mer och mer öppna ögonen för SGS

6. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Galaxy´n är den enda mobil jag haft som blivit bättre o bättre med tiden. Dels för att det börjar komma en massa grymma spel som gör sin rätt i Galaxy´n men också av många andra anledningar som bra apps som matchar och utnyttjar hårdvaran.

Displayen är sjukt bra och alltid skoj att se folk tappa hakan när man visar upp några grymma videoklipp.. En Deire HD är ljusår efter här.

Men den största fördelen är Galaxyn´s internminne som är stort nog att hänga med i matchen både ett o två år till. Tyvärr är internminnet ett problem för både Desire och Desire HD även om HD versionen fått mer minne så är det i minsta laget speciellt då man ser hur apparna bara blir större och större med tiden, och folk tröttnar på att alltid behöva kolla storleken på sina appar vid nerladdning eller ännu värre att inse att dom blivit 10% större efter en uppdatering och att då måste ta bort något annat.

Jag gillar appar och vill/orkar inte bry mig om minnes problem är grymt nöjd med Galaxyn, men ska snart få en ny företags mobil och hade hoppats på Desire HD..men med TFT display och det lilla minnet så kommer jag att välja en IPHONE 4 istället. Ska bli skoj att duellera den o Galaxyn emellan ;)

7. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Alltid jag som är den med tråkiga nyheter, men en liten root på teleluren (Desire) och en app som möjliggör att du kan flytta applikationer (även de som inte är ad2sd) till sd kortet så kommer Desiren till sin fulla rätt. OAO..