Ny Play Store

Diskussion i 'Applikationer' startad av cmlewan, 18 mar 2012.

1. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Det kom nyligen en ny Play Store 3.5.15 ( http://www.youmobile.org/blogs/entr...pp-Updated-to-V3-5-15-Download-APK-to-Update- ). Och wow, nu kan man se gratisappar som man laddat ner också (i en flik)! Fan va najs! Jag har tre problem med den:

1. Går jag in och tittar på en av apparna alt. laddar ner den, och stegar tillbaka så är jag igen längst uppe i en lång lista.
    2. Listan är i mitt fall väääldigt lång. Man tycks inte kunna sortera på något, söka eller hoppa direkt till viss bokstav eller liknande.
    3. Kan man ta bort någon app från den långa listan? Jag långklickade (gav inget) och jag installerade och avinstallerada (gav inget). Hur som helst ligger appen kvar i listan på precis samma plats.*) Någon med annat tips?

Malte

*) Jag vill framför allt göra listan lite mer lätthanterlig att använda efter ominstallationer, då man kanske laddat ner någon skitapp någon gång och som då alltid tar en plats i listan. Eller om man (eller någon annan) laddat ner en app med objectionable content. Det kan vem som helst som hanterar telefonen sedan se. För alltid?

2. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Efter några veckors användning är min slutsats att Google i åtminstone första vändan nöjt sig med alla dessa begränsningar som jag nämner ovan tyvärr. 3.5.16 gör heller ingen skillnad förstås.

Last edited: 14 apr 2012
  3. idgforum

idgforum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

2015 och dessa problem finns fortfarande. Hela jäkla raddan av åratal med testade appar man inte behöver blockerar överskådligheten. Köpta appar kan man visst se om man klurar lite men det ska vara ett tydligt val både i mobilen och webbsidan för PC.

Last edited: 15 nov 2015
    cavveman och bernard gillar detta.
  4. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    För att ta bort en icke längre installerad app från listan med appar så tar du bort den genom att klicka på krysset för appen i listan. Då försvinner den från listan på nätet också: https://play.google.com/apps

Köpta appar är inte jättelätt att hitta. De hittar under ditt konto som en historik över alla transaktioner: https://play.google.com/store/account (samma placering i mobilappen)

Last edited: 16 nov 2015
    nickewistrom och bernard gillar detta.
  5. idgforum

idgforum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ängel eller Kung? Bara att bocka och buga för svaret! Blir att rensa gammal appar nu i butiken.