Ny rom igen. 1.100.71! baseband 04-04-02

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av tomle, 17 aug 2010.

1. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Acer har släppt en ny ROM, 1.100.71 för Hong Kong. Baseband 04.04.02 vilket innebär att det är samma baseband som 1.100.63.

Jag kommer nog att testa 1.100.71 ikväll eftersom jag har en egenmoddad 1.100.39 med baseband 04.02.02...

2. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

vad är det som är inlagt i 71? jämfört med 63?

Last edited: 17 aug 2010
  3. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Flashade in .71 igår och en skillnad jag hittar är att Acer skickar med en JavaME-app som kan köra javaapps. Inte testat denna dock.. Hittade även ett program där man kunde ändra inställningar för AGPS. Det medföljer även en sjysst Weather Widget men den funkar inte efter att man ändrat locale med morelocale2 :(
    Acer skickar med några program som bara kan användas med HK-operatör med de tas lätt bort, malez recovery 0.54 funkar utmärkt.
    Annars känns telefonen snabb och jag har inte stött på några konstigheter. Eftersom jag inte hade .63 inlagd är det svårt att säga om man borde uppgradera så det får ni avgöra själva. Har man någon av de tidigare med baseband 04.02.02 kan man alltid överväga uppgradering, speciellt om man vill pilla med root för att ta bort de medföljande programmen.

Batteritid känns sjysst, plockade ut telefonen ur laddaren 1½h sen och den är på 99% men då har jag använt mig av Autostarts för att stoppa alla program som annars startar när man drar igång telefonen. Mycket bra program, rekommenderas: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=18661

Last edited: 19 aug 2010
  4. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

AGPS program finns till .63 också, men inte JavaME. Weather Widget kommer väl från stream, men den har krånglat även på de läckta romarna...

5. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Ok, körde inte .63 så det vet jag inget om. Weather Widget finns dock nu officiellt på en Liquid-rom och den funkade faktiskt mycket bra tills att jag bytte location. Hade tänkt behålla Acers widget och skita i Beautiful Widgets men det funkar tyvärr inte nu.

6. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Snowstorm is da shit ;)

7. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

La in Snowstorm igen, har haft det tidigare men gillade det inte. Men grå text (prognosen) på grå bakgrund = fail. Blir nog beautiful widgets igen...

8. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Eller så ändrar du textfärgen till vit....?

9. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Textfärgen är redan vit. Ändrar jag textfärgen så ändras endast texten som visar stad, tid för prognosen samt tempraturen men inte själva prognosen. Bugg, javisst men det gör att jag inte vill använda den.

10. Perra

Perra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den där java appen i .71an är det inte samma som är i .63 FET Taiwan romen ?