Ny Samsung Galaxy Tab 10.1-ägare behöver svar!

Diskussion i 'Samsung' startad av galle_s, 1 sept 2011.

1. galle_s

galle_s Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Idag fick jag äntligen en Samsung Galaxy Tab 10.1 som en födelsedagspresent av världens bästa flickvän.

Jag är jätteglad och jättenöjd, men då jag har läst att det skall komma en version med 8 megapixel kamera och Super AMOLED-skärm är jag lite tveksam på om jag skall behålla den här. Allting beror på ifall den andra versionen verkligen kommer. Vet ni något om detta? I så fall, när kommer den ut till butikerna och till vilket pris ungefär?

Vill också passa på att höra med er om vad ni har för erfarenhet av Galaxy Tab 10.1. Hur upplever ni att den fungerar i överlag? Laggar den mycket, hur bra håller batteriet? Är ni nöjda med ert köp eller ångrar ni er?

Om ni ångrar er, vilken surfplatta från vilken tillverkare hade ni hellre köpt? Bortsett från iPad 1 eller 2, e går fetbort för mig.

2. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Som det ser ut nu kommer det ingen efterföljare till denna innan årsskiftet iaf.
    Jag är mycket nöjd med min.

3. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Samma här. Jag klämde på många olika plattor innan, och den här känns bäst.
    Men varför är det så viktigt med 8 mp?!

4. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag tycker personligen att kameran är i princip överflödig. Det är en sak att ha en i mobilen, men i plattan?

5. SamDroid

SamDroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Det borde väl komma en 10,1 rum med AMOLED i framtiden men det är nog längre fram gissar jag. Men 7,7 tum med sådan skärm presenterades igår. http://mobil.idg.se/2.1085/1.401216

Sent from my LG-P990

6. galle_s

galle_s Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för era svar, uppskattas!

Jag resonerar som så att om man kan få en bättre kamera, bättre skrämteknik (som Samsung visade oss igår kväll) samt bättre processor för ungefär samma pris så är det väl smartare och vänta ett tag?

Men visst var det så att när Samsung presenterade 10.1 på Mobile World Congress så hade surfplattan 8 megapixel kamera, bättre skärmteknik etc? Vad hände med just den modellen?

Det är väldigt kul att många av er är väldigt nöjda med era tabs, men jag har läst på detta forum att många har haft problem med defekta skärmar. Hur vanligt är detta? Andra problem jag har läst om angående 10.1 är att plattan kan lagga väldigt mycket, dåligt byggkvalité (har ej packat upp min ur lådan) etc.

Några erfarenheter?

7. kpeder

kpeder Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nu när jag fått en ny efter ett oljefläcksäventyr så har jag inga klagomål på byggkvaliten. Troligen hade dom för bråttom att få den ut på marknaden. Jag har inga som helst problem med laggning i min typ av använding. Surfning, lite youtube, hålla koll på mitt filmbibliotek(my movies pro)samt mailhantering.

8. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Läste recension på NW att Samsung byter ut om du får en felaktig skärm, så det ska nog vara lugnt.

9. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Jag förstår vad du menar, men det resonemanget kommer du aldrig kunna köpa en ny pryl. Det kommer ALLTID finnas något nytt bakom hörnet, det kommer alltid komma en bättre skärm, bättre batteri.
    OCh nu vet vi inte ens om det kommer någon uppföljare till den här, så det känns lite dumt att vänta.

När det gäller byggkvaliteten så finns inga tvivel. Min är så jäkla smutt, allt sitter som det ska, inget knarr. Den känns robust.
    Visst har det varit en del problem med skärmarna, men glöm inte att det ofta är den lilla minoritet som har problem som hörs. Även om det nu verkar vara så att problemet är mer utbrett än vanligt.

Men som någon skrev, skulle nu skärmen visa sig vara defekt, så får du en nu av Samsung.

Skulle någon ta ifrån mig plattan och säga; "Du får välja vilken platta du vill, men inte GT", då hade jag nog valt att vänta till nåt annat, det finns ingen värdig utmanare i dagsläget. Inte med de 4 dagars batteritid jag har nu!

Men hur som helst, för allt i världen, låt inte kameran bli en dealbreaker! Det är en surfplatta vi pratar om...

10. Alice1750

Alice1750 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Även jag är jättenöjd med plattan och bilderna man kan ta med den är rätt så bra. Så jag skulle säga.... Tacka din flickvän och njut :-)

11. streber

streber Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Stämmer, den modellen heter 10.1v och om jag minns helt korrekt så släpptes den av Vodafone nere i bl.a. Italien och UK tror jag det var.

Det var den modellen jag ville ha egentligen, stöd för SD-kort m.m. men jag är grymt nöjd med min TAB som jag fick via Telia. Kameran har jag aldrig använt, så 3 eller 8 megapixel spelar inte mig någon roll :-)

12. pellegj

pellegj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Förstår inte riktigt jakten på megapixel. Jag tar som i detta fallet hellre en 3MP kamera som tar bra bilder, än en 8MP som tar sämre bilder.

13. kpeder

kpeder Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Och jag för min del använder endast kameran för scanning av streckkoder och det klarar den utmärkt.