Fråga: Ny SE Arc S ägare " Imorgon ^^ "

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Krews, 16 jan 2012.

1. Krews

Krews Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!
    Kommer från imorgon vara ny ägare av en Arc S LT18i som är inköpt på Cyberphoto.se 2900kr " och det ska bara vara köpta telefoner från sverige ej importerade" Har innan ägt en xperia x8 ? som jag absolut hatar.

Har lite småfrågar då jag är ganska ny till dessa avancerade telefoner.

Måste man uppdatera telefonen själv till nyaste Android 2.3.4 som är ute, måste man tänka på något i förhand eller är det bara att uppdatera telefonen genom PCC?

Finns det något man helst ska ändra för att få bättre prestanda / batteritider?

Då jag inte andvänder telefoner till något riktigt avancerat typ , facebook, aftonbladet och lite spel och bilddagboken.

sen finns det några " behändiga " widgets som ni recommenderar?

Som ni kanske märker så är jag helt utdaterad när det gäller nya telefoner av mera avancerade grader haha.

Så gärna lite svar och tips är väldigt trevligt för okunnig person :)

Mvh Krews

2. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tjena, va kul. Jag har också en sådan lur. Är själv ny och har inte riktigt svaret ännu på batteriprestanda och sådant. Men det med uppdateringar och uppgraderingar kan jag svara på. Det finns olika typer av uppdateringar och uppgraderingar i en android telefon och ser ut på lite olika sätt. Appar som finns i luren och som har installerats ifrån Market, uppdateras/uppgraderas i princip per automatik, några kan behöva manuell hjälp. Men själva os kan beror på. Google kan alltså PUSHA ut en säkerhetsuppdatering om de vill, som då inte gör något mer än täpper till säkerhetshål. Dessa behöver alltså inte komma ifrån tillverkaren själva. När detta sker, så märker du nog det inte alls. Däremot uppgraderingar ifrån tillverkaren kan göras olika sätt. Antingen via en klient i datorn som då kontrollera om man har senaste programvaran i luren, men även OTA (Over-The-Air) man gör det direkt i luren. OTA är oftast bara en uppdatering, uppgraderingar sker alltid via datorn.

Hoppas jag inte svalmar till det för mycket nu?
    Kan göra en punkt lista:
    • Appar uppdateras per automatik, vissa får man uppdaterar manuellt. Du får då ett meddelande om detta.
    • Säkerhetsuppdateringar kan pushas direkt ifrån google. Dessa märker du inte.
    • Tillverkaren skickar ibland uppdateringar, dessa sker via OTA och via en klient i datorn. Får notifiering i luren när detta händer.
    • Uppgraderingar som skickas via Tillverkaren är oftast för stora, och installera oftast via klienten i datorn. Du får notifiering.
    • Programmet som du använder vid uppdateringar medföljer i mobilen och Kallas Pc Companion, men Även Sony Ericsson Update Service kan funka bra. Kallas för SEUS, kommer troligen byta namn snart. :-)

3. Krews

Krews Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar för svar :)

Tackar för informationen, den var tydlig och klar så jag fattar 100% :)

Så det är bara att köra på då utan att behöva mixtra med inställningar?

4. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tja, i sig är det ju bra att du har en gmail-konto, även om det inte är ett måste. För då synkas t ex din telefonbok mot gmail, så du inte förlorar dina telefonkontakter. Men i sig behöver du nog inte göra så mycket. När det gäller widgets så är nog de som redan finns i luren bra. T ex digitalklockan med datum-widget, kan vara bra.... men det är väldigt individuellt tror ja