Ny skärm samt digitizer

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Kaangaas, 24 jan 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Kaangaas

Kaangaas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Först och främst om det här bara är för köpa av hela telefoner så kan denna låsas eller flyttas :)

Jag har nu tappat min HTC Legend i backen en gång för mycket och denna gång så sprack skärmen...

Telefonen verkar fungera som den ska, går att ringa till den, datorn regerar på den, låter när den startar, och knapparna lyser när man låser upp den osv.

Men skärmen fungerar inte längre, den är bara helt svart. Så har tänkt köpa en ny skärm och antar att jag måste köpa en ny digitizer med.

Så jag undrar är det här är en ny skärm? Beskrivningen gör mig lite fundersam då det, som jag förstår, bara står att det är ett glas? Samt om det ingår en digitizer när man köper en ny skärm eller om man måste köpa det till.

Passar även på att fråga om det finns det någon annan stans att köpa som är billigare/bättre eller skulle man tjäna på att skicka den tillbaka till htc och låta dem fixa det?

Kan lägga till att jag har ingen garanti kvar, borde inte spela roll då detta knappast går på garantin heller. :P

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Ja den beskrivningen lät inte bra.
    Ring de eller dra ett mail? De känns lite skumma.

Det är lite från mobil till mobil. Ofta är digitizern limmad på själva skärmen. Dock går det ofta att separera dessa två. Bäst är nog att läsa och titta på teardowns som finns ute.
    Kan ge dig ett exempel som visar hur mycket billigare det är.
    Hade sönder min digitizer på min w950 för några är sedan. Anovo ville ha 1500+ för att fixa den. Svenska siter ville ha 750 kr för ibland bara digitizern och nästan dubbelt för skärmen.
    Köpte en digitizer på ebay för 8 kr.(frakt och försäkring på 80 kr, som var bra för den första hade gått sönder under frakt).
    Så visst blir det billigare att göra det själv, det beror på hur svårt det är(läs teardowns, lär finnas någon som gjort snarlikt.) Och dyrt att köpa reservdelar.
    Min reservedel var givetvis kopia och började bete sig konstigt efter ett halvår men priset var lågt.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. Kaangaas

Kaangaas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svar, ska kika runt lite mera :).

Ingen annan som har några erfarenheter?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.