Ny Tattoo, nya frågor =)

Diskussion i 'Tattoo' startad av teddyjohan, 14 apr 2010.

1. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu äntligen fått min Tattoo och den första euforin har övergått till en mer realistisk, jag-är-mycket-nöjd-men-det-blir-ingen-resistiv-skärm-igen-eufori! :)

Har snokat runt i butiken och verkar inte riktigt hitta det jag är ute efter så ni kanske kan ge mig ett tips eller två?

1) Synka kontakter med Facebook - jag vill helst ha in alla kontakter från Facebook direkt in i mobilen. Det har inte skett automagiskt så jag provade "Facebook Sync", men den fungerar inte - tjänsten inte längre tillgänglig eller något sådant står det när jag kör appen. Någon bra app för detta, eller finns det en setting nånstans som jag missat?

2) Facebook widget där man kan kommentera folks statusar direkt i widgeten och scrolla. Har "FB for Android" men den visar bara en update åt gången och verkar inte vara alltför kvick med nya updates, och vad jag förstår måste jag ändå in i appen för att kommentera etc. Finns det nån bra app som låter mig sköta detta direkt från hemskärmen istället?

3) Locale! Jag har hört alla Androidägare sjunga lovord om detta, och har sett fram emot att prova, men när jag söker hittar jag bara en himla massa locale-tillägg eller vad man ska säga. Är locale inte en app i sig, och i så fall, vad heter den måntro?

X) Jag har också försökt få in min mail (IMAP) och den köper inställningarna, men den säger "för många mail". Nu har jag inte alltför många mail på detta konto men säkert ett hundratal - men kan man inte som på iPhone ställa in "hämta bara <50" eller motsvarande? Det verkar ju orimligt att jag ska måsta radera mailen när jag läst dom för att det ska funka osv.

Tack på förhand - you're the BEST! :)

2. tikk_tokk

tikk_tokk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1. Borde ha skett automagiskt. Du har ställt in telefonen på att synca med facebook? Har aldrig haft något problem med det. Vad står det om du går in i inställningar > sociala nätverk?

3. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inloggad på Face, synkroniserar meddelanden varannan timme. Nåt annat står inte. Notera att det jag menar är alltså att få samtliga kontakter från Face till telefonen, inte synkronisera mot de kontakter som finns i (för det finns inga, det är problemet) :)

4. tikk_tokk

tikk_tokk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha, då är jag med. Det är nog inget som finns i Sense (såvitt jag vet). Blir väl till att göra det för hand då. Man kan ju iofs lägga facebook-kontakter med telefonnr som en mapp på hemskärmen. Annars blir det nog att lägga in kontakterna för hand. Lättast tycker jag är att lägga in dem som gmail-kontakter och låta telefonen synka.

5. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har importerat från SIM men det verkar inte hjälpa riktigt, den synkar inte dom heller. Men det skulle å andra sidan inte förvåna mig om det började funka lite senare (jag vet inte hur ofta den synkar) eller efter omstart ;-)