Ny telefon = Beslutsångest

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Seade, 8 okt 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Seade

Seade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Ska få en ny mobil av företaget och får välja vilken jag vill. Det har nog aldrig varit svårare att välja en telefon än iår. Eftersom de flesta har samma chipset är skillnaderna främst i skärm, batteritid, kamera och gränssnitt. Jag hade en HTC One M7 nyss och var nöjd med det mesta utom minnesmängden 32GB och kameran som var väldigt underväldigande (plus att alla foton blev lila när telefonen blev äldre), så en M8 känns relativt utelsuten. Men jag kan kanske övertygas att välja den ändå.

Jag kände på LG G3, SGS5, SXZ3 igår och de alla kändes helt okej. Samsung har ju överlägset bäst skärmar (AMOLED) men alldeles för många skräpfunktioner. Z3 verkar ha en grym kamera, fast bilden flimrar rejält under 50Hz lysrör, något de andra modellerna inte gjorde lika mycket och jag var rätt skeptisk till designen och gränsnittet. G3 kändes rätt stabil på de flesta områden, men vet inte om jag gillade gränssnittet och skärmen.

Jag skulle vilja veta vad folk som har ovanstående telefoner tycker om minst hos dem! Fördelarna är har man hört alldeles för ofta, jag vill höra nackdelarna. Z3 Compact och Galaxy Alpha kan vara aktuella också. SD-kortplats är dock ett absolut måste!

2. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 319
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Varför skulle Samsung ha överlägset bäst skärmar bara för dom är amoled, alldeles för mycket och vivida färger, dom duger säkert kanon till disney filmer dock.

3. Psyswe

Psyswe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag rekomenderar G3an, tycker den är sjukt nice och bra i överlag på alla punkter. Jag tycker G3ans skärm är bättre än S5. Jag hade Note 3 innan som jag gav till mor, brukar jämföra ibland och tycker den högre upplösningen på G3ans skärm är helt underbar.

4. syngve

syngve Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag har haft 3 stycken samsung mobiler i min ägo. Den senaste jag haft är Galaxy note 2.
    Det jag tycker är sämst med Samsung är TouchWiz (det går ju att råda bot på) och alla deras förinstallerade appar.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk

5. Nevgh

Nevgh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro
    Platta:
    iPad (6th Generation)
    Får du tag på en OnePlus One så tycker jag att du ska absolut köra på en sån.
    Så sjukt välgjord telefon både mjukvaru- och hårdvarumässigt. Dessutom en framtidssäker telefon.

Annars så är det LG G3 som gäller. Själv ägt den och var mycket nöjd!
    Den har allt, verkligen en super telefon.
    Bra batteritid, kameran är fantastisk både för foto och film.
    Framtidssäker hårdvara.
    Top of the line display

Väldigt kompakt för att vara en 5.5'' skärm
    Trådlös laddning utan tillbehör är också en plus+

Ej IP klassad. Men vet inte hur viktigt det är för dig :)

6. kupster

kupster Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    436

MINA ENHETER

HTC M8

Måste endå slå ett slag för M8:an.
    Hade M7:an och tyckte efter ett tag precis som du att minnet blev för lite och att den inte va riktigt kul.
    Provade en kompis G3 en dag men den kändes för plastig även om den i övrigt var riktigt bra.
    S5:an var aldrig aktuell för precis som du gillar jag inte all bloat som följer med den.
    Z3:an har jag aldrig sett, men Sony är aldrig aktuell för mig igen efter att displayen sprack utan anledning både på min V och första Z.
    Sony erkände de aldrig då men när samma fel kom på Z1 och Z2 som jag förstått de så började man godkänna och reparera. Riktigt dåligt enligt mig.
    Jag har nu en Nexus 5 32 gb som är ok. Men har också en M8.
    Displayen på M8 är betydligt mkt bätte och eftersom den nu har minneskort så är minnesproblemet borta.
    Kvalitén i HTC är helt enkelt bäst.
    Kan du leva med en kamera där du inte kan Zooma så mkt men som tar bra bilder i förhållande till andra i mörker så skulle jag verkligen rekommendera den.
    Jag lyssnar mkt på musik, podcast och talböcker och jag har fortfarande inte hittat någon mobil som kommer inärheten av HTC:s ljud.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.