Ny telefon - Bra budget.

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Sallis, 27 nov 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Tjena!
    För ett tag sedan sålde jag min SGS för att jag behövde pengar till en ny laptop. Är mer beroende av att kunna jobba med en data i skolan/på resande fot.
    Iallafall, jag fick reda på att ''tomten'' har starka skäl att komma med en ny laptop tills årskiftet, vilket är riktigt trevlig! Detta betyder i sin tur att jag har pengar över till en ny mobil!
    Jag kan nog lägga ut ca; 7000kr på en ny mobbe, eller en mobil+ipod touch/ipad.
    OS? Tja..Android (SGS) och iOS iPhone 4 har båda fungerat utan några direkt problem. Dock intresserad av att bli en early adopter av Windows Phone 7, men det känns lite trist att lägga ut 5300 på det om det äns inte är bra! :mad:

Vad jag använder en telefon till;
    - Sms/Ringa
    - Skype (viktigt)
    - Msn (inte lika viktigt, men är bra)
    - Gmail, push.
    - Musik
    - Facebook chat - Finns inbyggt i iPhones FB klient, tyvärr så hade inte min SGS det :(
    - Surfa! Stor skärm är ett plus! Därför så var jag intresserad av en ipad och billigare mobil.
    - Spel (finns dem lägen då jag har riktigt tråkigt och kan spela).
    - Video stöd. Ypperligt viktigt under längre resor!!!
    Ja.. för det mesta är jag inte en avancerad mobil ägare. Utan jag gillar kanske att pilla i början, men sen så blir min telefon en telefon bara med diverse chat program.

OS är för tillfället det jobbigaste valet.
    Det som talar emot iOS är priset, 6300 för en låst med telenor =/. Det som talar för är supporten, uppdateringarna och att programvaran flyter bra ihop.
    Blackberry, ser mäktig ut!! Men inte sett dem i butik i Sverige! >_<
    Windows Phone 7! Ny idé. Vore kul att testa. Borde gå ganska långt med tanke på att Microsoft har en stor budget. Vore ioförsig kul att testa en först, men vet inga butiker som har sådana i lager.
    Android. Största plattformen. Kan skaffa en för 1000kr, eller en för 5500kr. Det som talar emot är itunes. Ja, jag erkänner. Jag gillar itunes. Tycker det är så lätt att synka med apps och musik/videos. Men om man gillar Apples datorer så gör man väll det.. Det andra som är emot är att mina kompisar ser det som ett ''cartoon OS'' >_<. Bott utomlands, så dem är upper class Européer och Amerikanare. iPhone all the way för dem.
    Det som talar för är; priset, kan formatera det hur jag vill. Finns olika modeller. Öppenheten.

Min android erfarenhet har varit blandat. Min HTC Legend var skiiit cool i början. Men efter ett tag så kändes den seg gentemot min iPhone 2G. Kändes buggigare och långsammare. SGS:n blev riktigt snabb med 2.2! Det jag inte gillade var att den kändes lite för plastig kanske, och jag var inte vän alls med att power knappen var på sidan. Det bästa med den var att den kunde spela alla video format!

Så..Jag är öppen för förslag! Nya, gamla mobiler. Whatever! Men om jag köper beggat vill jag mötas i Stockholm :)
    Funderat på en iPad+typ SE X10 Mini/ZTE Blade. Förutom det, så tilltalar just nu Desire Z mig med dess tangentbort. Eller Desire HD:n om den inte vore slut överallt.

MVH, Sallis!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.