Ny telefon efter krabb med 3

Diskussion i 'Allmänt' startad av Eschricht, 5 sept 2011.

1. Eschricht

Eschricht Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har hamnat i blåsväder med min operatör, 3.

För att göra en lång historia kort; förlängde mitt abonnemang hos 3 i mitten av juli med en LG optimus 3D. Bara några dagar senare blev den stulen. Polisanmälde händelsen och eftersom jag har 3försäkring så kunde jag använda mig av denne. Sagt och gjort, mitt ärende godkänndes och jag kunde hämta ut telefonen i 3butiken Väla, Helsingborg. De hade inte någon Optimus 3D i lager och bad mig ringa kundtjänst. Då fick jag reda på att 3 helt slutat sälja den och att det därför är omöjligt att ersätta mig med en ny. Tyvärr var ju anledningen till förlängning just 3Dn.

Men efter flera timmars tjafsande med kundtjänst så kommer jag ingen vart. Enligt deras försäkringskundtjänst kan jag bli ersatt med en annan telefon efter prestandavärde. Ordinare kundtjänst hävdar dock att det är prisvärdet på de lite mer högpresterande telefonerna eftersom det skiljer mycket i pris på dessa.

Så... Eftersom jag inte har så god erfarenhet med android undrar jag om någon har tips på en telefon som jag kan ersätta den med. Har kollat på Galaxy S II, men eftersom 3 har satt ett prisvärde på ~6200kr på den medans LGn har ~4800 så kommer jag få lägga ~1400kr mellan (om jag nu inte lyckas snacka mig igenom det, jag har ju trots allt behandlats otroligt illa av 3 som kund).

Alla tips är välkommna!

2. makke

makke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag hade nog krävt att de skulle ge mig en Galaxy S II eller att de häver abonemanget genom försäkringen, då de inte har någon annan telefon som jag hade varit intresserad av. Men det är så jag hade försökt göra, sen om det fungerar eller inte, det vågar jag inte svara på.

3. Molleresa

Molleresa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

HTC Sensasion eller HTC Desire S.

4. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    ""Vid skada på objektet ska detta repareras eller bytas ut om reparation inte är möjlig. Vid utbyte av objektet ersätts detta, oavsett fabrikat, med motsvarande eller närmast motsvarande objekt. Högsta ersättningsbelopp är SEK 10 000.""

Motsvarande här borde ju vara en 3D funktion. Det är AON och inte tre du ska fightas med. Skulle föreslå att du kontaktar KOV och ber om råd.
    Ev borde du ju kunna kräva att du kan köpa en 3D från en annan försäljare och sedan får AON stå för summan.

5. Moby

Moby Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    402

MINA ENHETER

AON borde ju ersätta med en prestandamässigt liknande telefon ja så tror inte kundtjänst har rätt när de säger att priset skall matcha men bäst att prata med AON. Det är ju de som vet hur försäkringen ser ut. Maxgränsen är ju 10000 så en Samsung galaxy SII borde inte vara helt orimligt. Annars finns ju Galaxy Z som också har dubbelkärnig processor. SEM Arc ska ju uppdateras med någon 3d-liknande kamera så det är kanske också ett alternativ? Ring runt till 3butiker också. Finns kanske någon som har en 3d i lager även om inte väla eller centrallagret har det?

6. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Jag tycker du tvingar dom att gå ner på stan och köpa dig en LG 3D vilket blir betydligt dyrare än en för dom upphandlad SGSII eller så avslutar du abbonemanget. (Om du inte får en SGSII för samma pengar.)

Att de slutat sälja SGSII är deras problem, inte ditt.

7. larzone

larzone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nu har du vänt lite på det. ;) LG3D är det som TRE har slutat sälja.
    Kräv en ny SGS2 och sen avslta abbonemanget.:cool:

8. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
  9. Eschricht

Eschricht Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan meddela att ärendet verkar ha löst sig nu. Har blivit kontaktad av tre och de ska försöka lösa ärendet till mig på bästa sätt för mig personligen!

10. Mundane

Mundane Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    281

MINA ENHETER

Ja, fast det var ju ändå inte 3 som gjorde så att din telefon blev stulen.

Du verkar ju tycka att 3 gjort något fel, när du har dig själv att skylla att du inte kan hålla reda på grejorna.

11. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Mundane, javisst har du rätt på ett plan: men nu har TS faktiskt skaffat en extraförsäkring så då kan man säga att det är tre:s fel att de erbjudit honom denna och de får då stå för det.

12. j-a

j-a Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Konstigt resonemang! Blir min bil stulen, ska jag då skylla mig själv fast
    jag står och betalar dyrt för att den ska vara försäkrad vid eventuella händelser, inkl. stöld naturligtvis!o_O

13. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Men om din Volvo S60 blir snodd tror jag inte du förväntar dig en S80 på grund av att S60:n inte finns att få tag på. Då får du antingen lägga emellan lite pengar eller välja något annat.

Självfallet ger ett sådant försäkringsbolag dig pengar istället för en ny bil men du förstår säkert resonemanget.

Självfallet skall 3 ge TS en ny telefon men lika självfallet efter deras prislistor och regler som TS skrev på när han tecknade försäkringen. Ifall man inte förstår vad man köper, i detta fall en försäkring, så kanske man bör skylla på sig själv. Jag hoppas inte heller att det är detta "blåsväder" som TS menar att han "behandlats otroligt illa av 3 som kund".

Hoppas det löser sig i vilket fall.

14. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Men försäkringen täcker ju en telefon till samma pris som den han köpt och det förutsätter jag att dem erbjudit honom om inte så är det ju väldigt dåligt. Man måste också kunna acceptera att telefoner inte finns kvar i deras sortiment. Då försäkringen gäller under en längre tid än någon vecka/månad. Så att de inte kan fixa fram precis samma telefon kan jag också förstå.

15. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Skall nog tillägga att det är kudos till 3 att de ens låter dig lägga pengar emellan. Vet många fall där man inte kan det utan där man istället får den telefonen som passar bäst nedåt ifrån det pris man köpte sin första för.

Det känns som om många människor inte riktigt förstår sig på hur en försäkring fungerar. Ett försäkringsbolag, eller i detta fall 3, kan ju inte ge ut DYRARE telefoner än vad som försäkrats ifrån första början. Snacka om att folk skulle börja tappa bort sina telefoner i så fall!

16. j-a

j-a Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Förstår precis hur en försäkring fungerar, var resonemanget att han ska "skylla sig själv" jag vände mig emot..

17. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ja det är ju en annan diskussion :) Kanske citerade fel snubbe. Ber om ursäkt isf.

18. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Detta kan jag ju inte hålla med om.
    Du som kund får ju betala rätt dyrt för en försäkring och du skall inte förlora någe på det om du blir bestulen eller någe annat. Så antingen samma tel som innan eller likvärdig eller dyrare. Knappast någe som är billigare än den du hade innan. Samma sak med bil du köper en Rolls men den blir stulen och du får en Volvo skulle inte tro det,

19. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Han bör få en likvärdig telefon inte en dyrare eftersom det täcker inte hans försäkring. Köper han en Rolls så ska han få en Rolls eller en bil av samma värde inte en dyrare bil eftersom då hade alla utnyttjat detta och plockat ut en ny Rolls eller dyrare bil en gång i halvåret. Men ibland måste man acceptera att det inte finns några telefoner för just den prislappen och då får man vara beredd att lägga till lite.

20. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Ska luren va prestandamässigt likadan så lär den ju ha 3D, sen kan man ju verkligen undra hur dom får SGS2 att kosta 6200kr, så mkt kostade den ju knappt när den var helt ny på marknaden.

Och nu ligger den ju på typ 4500:- i butik. Deras 6200:- ligger ju orimligt högt över marknadspriset, kikar man på prisjakt så verkar ju SGS2 va 400-500:- dyrare på ett ungefär.

Tre har funkat skitbra osv. för mig men deras kundservice har jag inte mycket till övers för.

Bästa vore ju att kunna häva alltihop så fort som möjligt, jag anser iaf att du ska ha en lur med 3D om man ska kunna kalla den likvärdig.