Ny telefon helt plötsligt...vilken ska jag välja mellan dessa 3?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Marooned, 18 nov 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    För att göra en lång historia kort. Jag skaffade iPhone 4 i April 2010 (två års binding) vi kallar det abonnemang 1. Min farsa flyttade hem till Sverige i somras och när man bott utomlands så får man inte skaffa abonnemang etc fastän man är Svensk medborgare. Man måste vara skriven i 8 mån här hemma igen tror jag det är.

Så jag slog då två flugor i en smäll. Jag var svintrött på iOS och han behövde ett abonnemang och hade inget större krav på telefon. Så jag skaffade ett abonnemang till (abonnemang 2) med Samsung Galaxy S3 (två års bindningstid) så tog jag Galaxyn och gav han min iPhone 4.

Men nu har hans iPhone säckat ihop och reparation skulle gå på 1800kr vilket det inte är värt. Så nu är tanken väl att jag då får köpa mig loss eller om jag inte kan göra en deal med Telia så jag kan förlänga mitt abonnemang 1 och ta en ny telefon och ge han min Galaxy S3.

Då är frågan vilken telefon ska jag ta?

Google Nexus 4 är såklart väldigt attraktiv, men Telia verkar inte ta in den? Finns på halebop dock och jag hade ändå funderat på att gå över till halebop så det spelar inte så stor roll. Jag är dock van vid S3ans skärm och har hört? att skärmen inte är lika stor på Nexus 4 även fast det ska vara samma skärmstorlek. Det är ju ett minus helt klart isåfall.

Sen att man inte kan ha extern sd-kort är ett väldigt stort minus. Sen undrar jag hur populärt är det egentligen att det släpps ROMs som man kan flasha in till Nexus telefoner? Jelly Bean i all ära, men nu när man vant sig vid massa små tweaks och inställningar i diverse ROMs så...

Samsung Note II är något jag funderat på också. Jag gillar att skärmen är såpass stor. Egentligen är det väl bara en större Galaxy S3 med lite bättre hårdvara? Det enda jag undrar över är pekskärmen, är den likadan i respons och känsla som Galaxy S3 t ex? Det med pennan gör mig lite fundersam att det kanske inte är så...? Hur är custom ROMs utbudet till denna? Kollat lite härinne och det var väl inte direkt många. Vill helst köra ParanoidAndroid eller JellyBam...Annars ser jag inga minus med Note II.

Eller så fortsätter jag med Galaxy S3an som jag är väldigt nöjd med, men ändå tekniknörden i mig vill ju testa något nytt så...det är tveksamt.

Andra telefoner som HTC One X mm är jag inte intresserad av men om någon kommer med grymt starka skäl till att fundera kring någon annan telefon än dom ovanstående så är det såklart välkommet!

Blev lång text....hoppas ni orkar läsa igenom och hjälpa mig ta detta beslut :P

Last edited: 18 nov 2012
  2. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 741
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Efter en tids användning måste jag säga att batteritiden på Note 2 är ett starkt skäl till att välja den framför de andra alternativen. Tror jag klarar mig 2-3 gånger så länge på Note 2 jämfört med min gamla Galaxy Nexus.

Marooned gillar detta.
  3. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 335
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Har du klämt på note IRL ?

Min syster har en och jag tror inte jag hade kunnat ha en sådan någon längre tid, 4.7 känns verkligen max och note är bra mycket bredare...

Testa först tycker jag !

4. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Var och klämde på note II idag. Stor men ligger klockrent i fickan.

Känns som att den är vad jag ska slå till på. Håller på och säljer min ipad och tanken var och köpa en nexus 7. Men med en note II har jag ju en hybrid typ.

Behöver ju inte en surfplatta om jag har en note II.

Tack för era svar iaf.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Last edited: 19 nov 2012
  5. Zystem

Zystem Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Nothing phone 2a

MINA ENHETER

Telefon:
    Nothing phone 2a
    Slå till på Note II, gick från SGII till den, bättre batteri tid, stor tydligt display, och faktum är att jag tar anteckningar med pennan, fungerar klockrent!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.