Ny telefon i 3000-4000 kr klassen?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av o0ski, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. o0ski

o0ski Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja! Min Samsung Galaxy S ligger död på bordet och väntar på att bli ersatt av en kraftigare och bättre Android.

Alternativen är:
    • LG Optimus 2X
    • LG Optimus 3D
    • Samsung Galaxy S i9001
    • Samsung Galaxy SII

Tänkte först att det får bli en optimus 2X pga. av det låga priset. Men efter lite läsning på forumet så verkar telefonen oanvändbar. 3D modellen verkar intressant men behöver man verkligen lite 3D när man sitter på toaletten?

i9001 är ju jävligt prisvärd telefon men känns lite surt att gå från i9000 till i9001. SII:an är ju lungt bäst men kostar mest. Sen får man med all säkerhet 4.0 också.

Kom med motiveringar och förslag vilken telefon man skall satsa pengar på i dagsläget. Finns det någon HTC likvärdig till SII:an ?

2. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Jag har en Galaxy Nexus, mycket nöjd. Men du har ju ett gäng nya som kommer, tex Sony Xperia S och HTC One X. Skippa LG tycker jag. Sen lär Galaxy S3 bli häftig. Av de som du listat skulle jag lätt välja S2.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

3. Ackia

Ackia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

X2 är långt ifrån oanvändbar... men den suger helt klart tokigt mycket och kräver sin man för att fullgöra sin uppgift. Undvik LG en stund till, de har inte riktigt bekantat sig med mjukvaran ännu.

Av de du listar är SII det dugligaste alternativet som uppfyller det mesta (om inte allt) man vill ha från en lur. Personligen tycker jag att kritiken om att den känns plastig är kraftigt överdriven då de flesta ändå stoppar telefonen i någon typ av skydd.

Annars finns det ju fin-fina telefoner på G nu. SIII är ju än så länge mest ett rykte men HTC One X, S kommer snart och de verkar båda vara ok brukstelefoner.

Xperia S är ju också ute och vekar av recensioner att döma vara en mycket kompetent lur.

4. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

S2 har som du säger just fått ICS, och har bra hårdvara som gör att den kommer hänga med ett tag till.

HTC Sensation och Sensation XE har också just uppdaterats till ICS, och har av allt att döma blivit flera snäpp bättre. Ta en titt i uppdateringstråden om det kan vara något.

Xperia S kostar drygt 4000 på Misco med Sweclockers-rabatt. Ta en titt på recensionen som just kommit upp och se om det kan vara något.

5. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 604
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    S2 så får du ICS och något som funkar bra för små pengar

Måste ju vara mest bang for the buck just nu om pengar är big deal

6. Leechu

Leechu Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Nya Xperia S slår dessa på alla punkter förutom ICS som kommer snart till den :)

7. o0ski

o0ski Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det blir nog att glömma LG, visst är den en hel del billigare men man ångrar sig säkert i längden om man snålar lite.

En Nexus skulle sitta fint men den är mycket svårare att få tag på här och dyrare.

Xperia S finns inte här ennu och litet dyrare än SII:an. Det enda minuset med SII:an är nog att alla har en redan.

8. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 604
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Huh? Xperia S släpptes idag

Finns säkert någonstans att köpa

9. Prelow

Prelow Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Galaxy Note kan du hitta på Blocket för under 4000:-

10. o0ski

o0ski Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bor inte i sverige! Billigaste SII:an här ligger på 449€ vilket är 3981sek. Sony Xperia S är 500€

11. o0ski

o0ski Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Offtopic: Blir snart tokig, någon som vet om tråden finns kvar var en byter sin söndriga galaxy s skärm? Har sökt i en halvtimme och hittar inte.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.