Ny telefon i halvbilligt prisläge

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av glennk, 6 dec 2016.

1. glennk

glennk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Morsning,

Grabben la sin Samsung Note 3 i asfalten igår så skärmen sprack. Så nu är vi på jakt efter ny telefon.

Funderar på en Honor 7 eller en Galaxy A5 2016. Skulle till och med kunna tänka mig en Honor 7 Lite om den inte är alltför mycket sämre än den vanliga 7:an. Vad sägs om dem? Honor 7 16Gb för 2500 hos Netonnet och A5:an kostar 3150, även den hos Netonnet. Farsan och svärmor har Honor 7 så den har jag åtminstone lite koll på.

Har bränt mig för mycket på begagnade telefoner, annars hade ju en begagnad Samsung S5 eller S6 kunnat vara något.
    Har kikat på Doogee-lurarna hos Perifa också men ser att det verkar finnas någon app som man inte kan bli av med som slänger upp reklam i tid och otid. Och det låter ju inte kul.

Har jag missat något? Grabben är bara 8 år så han behöver inget monster, men det ska åtminstone gå att lira Pokemon Go på den. Finns det något annat vettigt att överväga i prisklassen 2000-3000 kr?

/Glenn

2. pacc

pacc Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    418
    Startar telefonen? (vet inte om ens det är ett krav)
    Telia ger fortfarande 480.- garanterat för inbytesmobil när du köper P9 Lite => 1500:-
    jag bytte direkt i butik en nexus 5 med helt kvaddad skärm som dock startade,
    och tycker P9 lite är över förväntan, full-hd, metallram, sdkortplats, 3Gb...
    (dock ballar den ur under 10% batteri då den antagligen bara kör en kärna långsamt)

Honor 5x (som jag gissar är en billig lite-variant av honor) har också fullhd och en snapdragon i klass för att driva det och är nog mer i storlek av Note 3.

Ytterligare tips är ju för tele2-kunder:
    http://www.sweclockers.com/forum/trad/1455855-kopte-honor-8-hos-tele2-pa-black-friday

Last edited: 6 dec 2016
    glennk gillar detta.
  3. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag har läst om det också och det låter väldigt märkligt, jag har ägt flertalet DOOGEE-mobiler och det har inte funnits något sånt och inte en massa annat bloat heller.

Troligen så är det något oseriöst företag som lagt in det i mobilen utan DOOGEE:s godkännande och det ska inte förekomma ifrån seriösa återförsäljare.

DOOGEE-mobiler kan man köpa ifrån seriösa kinesiska sidor som www.gearbest.com www.geekbuying.com
    www.banggood.com till halva priset jämfört med Perifa.

Rospigg gillar detta.
  4. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 173
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Tycker gott du kan kolla på en schysst kineslur.
    Grabben har haft sin Doogee X5 Pro i snart ett år. Den har hållt för väldigt mycket användande.
    Visst kan det vara safe är handla från Perifa, men jag skulle aldrig betala de överpriser de tar för Doogee lurarna.
    Jag vet två till som har Doogee lurar som är beställa från Gearbest och ingen av dem har några problem med konstiga appar eller reklam.

Kolla på köpråd och kolla gärna in på kinesdelen bland telefoner.
    @Ara@Ara hugger på allt som har med detta att göra, det finns även fler där som har bra koll på vad som är värt och inte.

Rent prestandamässigt tycker jag att Samsungs J serie haltar lite, så för mig går de bort.
    Själv köpte jag en Honor 8 på Tele 2s Black Friday deal som är tänkt till grabben när han fyller år om två månader.

Kolla definitivt på lurar med minst 2 Gb RAM, och en hyfsad processor.
    Pokémon GO är så mycket roligare att spela när det rullar på ordentligt.

Ara gillar detta.