Ny telefon, Note, HTC One X, SGS2 eller Nexus?!

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av MinaNötter, 18 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. MinaNötter

MinaNötter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tjenare Swedriod, första forumposten för mig här ;)

Igår så gick min iPhone sönder helt och hållet (lite glad faktiskt, haft den i två år och tröttnat ar*let av mig på iPhone)

Så, just nu är jag helt naken för att jag inte har en telefon vilket är otroligt frustrerande.

Lurarna jag har kollat på är Samsung Galaxy Note, Nexus, S2 och HTC One X. Jag har ett X antal polare som har SGS2 och är oerhört nöja med den, men den börjar ju minstsagt bli lite "gammal" nu med tanke på att dom möjligtvis lanserar trean snart? Noten känns liiite stor, men det är nog en vanesak och jag har bara hört gott om den samt att den ska vara lite utav en storebror till SGS2, rätt? Nexusen har fått mycket bra recensioner men enligt mig är den inte i närheten av att vara lika snygg som de andra telefoner jag nämt.

Så, till HTC One X, telefonen som är mest tilltalande. Tror ni den kommer vara värd att köpa eller borde man kanske helt enkelt vänta på SGS3? Jag skulle kunna vänta till mitten av april, men inte längre. Och jag ska binda mig till 3s eller tele2s fina abonemang som finns ute nu till den 24/4 tror jag det var.

HTC One X är den kraftfullaste telefonen på pappret just nu, men kommer den vara bra? Har kommit över några bilder tagna med HOX som inte ser så tilltalande ut och så har man ju hört från olika håll att HTC telefonerna har en tendens till att börja lagga/bli sega vilket jag inte klarar av efter min efterblivna iPhone 3gs.

Så, vad bör jag satsa på? Måste säga att jag är mest sugen på HOX>Note>Nexus>SGS2.

Tacksam för för och nackdelar!

2. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo du har en lustigt användarnamn....:teeth:

HTC One X gör totalt soprent på banan just nu !! S3 kan eventullet ändra detta.;)

3. MinaNötter

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hehe..:)

Yes! När tros S3an komma ut? Inte innan halva april har gått måntro?

4. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Ja, det är som tidigare talare sagt, One X har de bästa specifikationerna, men vi kan egentligen inte jämföra en telefon som vi bara sett i promotionvideos med telefoner vi vet allt om. Vi har sett exempel på telefoner som sett bra ut innan release, men gjort totalfiasko, t ex LG o2x. Om den är bra i verkligheten och inte bara på pappret kommer vi veta om en månad eller så.

Med det sagt tror jag inte att du kommer behöva ångra om du slår till med den. Det är HTC:s stora release för 2012, och de kommer att fokusera hårt på den enligt sin nya strategi.

Last edited: 18 mar 2012
  5. MinaNötter

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tack så mycket för ditt svar Sneaky! Blir nog att knalla iväg till Phonehouse i veckan och förhandsboka en mörk HTC One X. Tror på telefonen, den blir nog redigt kunglig!

6. Prelow

Prelow Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Htc One X hade jag valt bland dina alternativ. :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.