Ny telefon nu :D

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Reven19, 25 jan 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Reven19

Reven19 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ska få en ny telefon vilket är grymt spännande! Jag har en anning svårt att vänta med tanke på att jag kan få en ny mobil när jag vill så o_O Jag hade en HTC wildfire vilket kändes som ett demo av android (inga spel etc funka) så jag vill ha en grym prestanda telefon :D Har tänkt mig en DHD med tanke på att den har rätt så grymma specs (Adreno 205 räcker kanske) men skärmen är ju LCD men ändå 4.3 in ... Och jag vill helst ha en telefon som man kan köpa med abonnemang (utesluter lg opt 2x, nexus s :( ) Intresserad av nya SGS 2 :/ Har ett litet dilema just nu D: Hjälp mig!!!

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 876
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    är det prestanda så är det ju nuvarande SGS, Nexus S eller SGS 2 som gäller. Menar grafikprestanda då alltså. Och givetvis de med Tegra 2

Reven19 gillar detta.
  3. Reven19

Reven19 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tycker att SGS är lite väl gammal för att köpa nu även om det är en jättebra telefon :/ Vet inte om man kan få både Nexus S och SGS 2 på kontrakt i Sverige inom ett par veckor :P (orkar inte vänta länge) Någonting liknande en DHD skulle va skönt! Det skulle då vara en stor skärm , bra processor och okej grafikprestanda :) Någon som vet om man kan få en skön android lur inom en eller två veckor då?

4. Sahandroid

Sahandroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Motorola Atrix. 1 gb ram och tegra 2.

Men inte inom två veckor. Då har du fortfarande samma urval som när dhd släpptes.. inget nytt har kommit

Sent from my X10 with 2.3

5. wmb

Mottagna gillanden:
    2 876
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Håller med. Jag skulle aldrig köpa en SGS nu, just för datumet för första lansering. Trots dess kapacitet.

Du har inte snälla föräldrar som kan ge dig avbetalning?

Låter ju annars som om DHD passar dig

6. Reven19

Reven19 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har tittat på en DHD ett tag måste jag erkänna ;D Men jag har ju inte tänkt på avbetalning! :O TACK!!! Nu kan vi börja titta på xperia arc, 2X, bionic och höga spec telefoner :D Tack igen ;D Ska se om jag kan hitta några deals :) TAAAAAAAAAACK!

7. Sahandroid

Sahandroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Dhd är dock crap. Htc ämnade inte ens ha den som flaggskepp utan bara för att skapa en Desirefamilj.som att ordbajsa i uppsatser för att ylla sidan :)

Sent from my X10 with 2.3

8. wmb

Mottagna gillanden:
    2 876
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    hårda ord, men jag tänker inte argumentera mot dig
    Kände på den i förrgår, den var rätt trög faktiskt

9. Reven19

Reven19 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Dom har lite grym ränta på alla produkter så det blir nog en DHD ;) Oftast är produkter i butiker ganska tröga plus att man måste nästan ändra på software på alla android mobiler ;) SGS included :P Det som är sämst med DHD är ändå kameran (går att ändra men palla), vikten och skärmen (sad face). Vill ha en amoled eller s amoled men med tanke på att den har snabb processor, 4.3 in och ganska bra adreno 205 så är det svårt att inte bli glad när man uppgraderar från en HTC wildfire xD

10. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    802
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Vad är det med folk som måste uttala sig på det där viset? Polariserade uttalanden i en svart eller vit-värld. Samma typ av människor som antingen sätter 1 eller 10 i betyg på IMDB eller Prisjakt, aldrig något däremellan. Lite nyansering efterlyses.

11. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Håller med men måste ju ändå erkänna att jag hade förväntat mig mer av HTC.
    Men antar att det finns lite substans ändå i det han skriver även om det inte direkt var en kass nalle.
    Men jag har ju sett vad HTC kan göra.
    http://www.youtube.com/watch?v=U9Wbd8YxJkw
    Men jag gillar HTC som fan tycker dom gör kvalité lurar och min dotters desire är fortfarande bra nalle imo.

12. wmb

Mottagna gillanden:
    2 876
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    HTC gör verkligen inte "kass lurar". Dom håller grym kvalitet och hög standard. Men det är svårt att vara bäst på precis alla punkter helt enkelt

13. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    802
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Ja, alltså, DHD är ingalunda perfekt, men att kalla den "crap" är så larvigt att det inte existerar.

Crap motsvarar snarare ett betyg på 1 eller 2 av 10, och även om många blev småbesvikna på DHD så är den inte i närheten av så kass. Det är bara onyanserat när folk vräker ur sig sådant. INGEN professionell recension håller med.

Det handlar dock inte specifikt om sahandroid eller DHD, utan om alla som häver ur sig liknande saker om diverse modeller. Internet verkar ha förstört förmågan för många att uttrycka sig nyanserat, kanske är de rädda att inte synas om de inte överdriver.

Det verkar vara en utveckling av "man måste skrika för att synas", fast på nätet gäller "man måste överdriva för att synas" :)

hablam gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.