Ny telefon, vilken?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av fleischer444, 17 jun 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. fleischer444

fleischer444 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte investera i en ny telefon men det finns två modeler jag är sugen på, men kan inte välja vilken. HTC Sensation eller Samsung Galaxy 2.

Har haft både Hero och Desire förut så jag gillar verkligen HTC men jag har hör mycket gott om Galaxy 2 men däremot en del dåliga rykten om Sensations antenn.

Någon som är väl insatt i båda telefonerna?

2. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Flyttad till Köpråd

3. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har också valt mellan dom ett tag men har inte vågat slå till på nån av dom. Dåliga batteritider bl a...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

4. hogart

hogart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Läs recensionerna av respektive telefon här på swedroid. Läs fler recensioner om du vill. Så gjorde jag mitt val.

Jag köpte en S2 vid release, min första Smartphone. Jag klagar då inte på batteritiden, laddar den i regel varannan kväll. Aldrig lyckats göra slut på den på en morgon till kväll. Skärmen funkar kanon i solljus. Kameran är jag riktigt nöjd med.

S2 är bättre på alla speccs. Så rent prestandamässigt vinner S2 över Sensation. Nya Sense verkar också lite too much, maxade animationer kring ALLT. MEN, många väljer Sensation just för att de tycker den är betydligt mer robust och inte känns lika "plastig," något jag personligen inte alls stör mig eller ens tänker på. Tydligen bättre gps också?

Tror inte du kan bli missnöjd vilken du än väljer. Det är nog lite "samma samma" kring dessa två. Smaken är ju trots allt ändå som baken.

Last edited: 19 jun 2011
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.