Problem: Ny Xperia S ägare (Ljudproblem mp3/spotify)

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av AIex, 21 maj 2012.

1. AIex

AIex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå, är ny här och postar mitt första inlägg här och förhoppningsvis inte det sista.

Är alltså en ny ägare till en Xperia S och är nöjd än så länge. Har haft iphone innan men det var dags för något nytt nu. Var länge inne på en Motorola Razr. Hoppas jag gjorde ett bra val som valde Sonys lur. Är dock nöjd med tvn hemma :)

Ett problem jag har stött på är att ljudnivån/volymen inte går att höja mer än vad det är. Jag brukar alltid spela rätt så högt och det kunde jag göra med en iphone men hur får jag ljudet ännu högre på min xperia s?

Har sökt efter svar på google och här. Hittade en tråd där man pratar om xda men har inte hittat något mer info om det. Hoppas nån här kan hjälpa mig.

2. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Är Inställningar->Ljud-> Xloud ikryssat?

3. AIex

AIex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag undrar också hur man stänger av appar. Har sökt ännu mer angående dessa ljudproblem med inte hittat nåt mer. Provade även att dra hem en equalazer (osäker på stavning) men det hjälpte inte heller. Hoppas någon kan hjälpa mig annars får man stå ut med lite lägre ljud men kanske blir det bättre när nästa uppdatering till android 4 släpps?

4. AIex

AIex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jepp men provade att kryssa bort den nu, upplever minimala skillnader.

5. Arvid719

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Du behöver inte stänga av appar i Android, när du inte använder appen lägger den sig i ett slags "Sovläge" i bakgrunden och tar ingen prestanda alls eller liknande dock så gör det att den appen i bakgrunden startar snabbare nästan gång. Equalizer finns redan iallafall till stock musikspelaren Musikspelaren->starta en låt bara->tryck menyknappen->Equalizer.

Har varken upplevt lågt ljud varken i högtalaren eller headset, vilken är det du menar?

Last edited: 21 maj 2012
  6. AIex

AIex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag provade att kryssa bort och kryssa i "Xloud" i ljudinställningar men upplevde inte så mycket skillnad. Jag vill alltså ha mer volym än det jag har :)

7. Arvid719

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jo men menar du högtalaren på telefonen, eller headsetet?

8. AIex

AIex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Headset

9. AIex

AIex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan det vara så att detta headset är för budget därav det lägre ljudet?

10. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Jag har problem med högtalaren vid röstsamtal, den sprakar lite och låter inte alls bra! Upplever det inte lika illa vid musik eller liknande... Någon som har liknande problem?

11. Arvid719

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Om du menar det du får med när du köper mobilen, nej verkligen inte det är faktiskt riktigt bra(går inte jämföra med headset för 1000kr+ såklart).

12. AIex

AIex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej men t.ex på iphone där man får med ännu sämre lurar så kan man ändå spela högt, själva telefonen vill inte spela högre i headset än vad det är. Vill ha lösning på detta :)

13. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Alltså Sony (Ericsson) har alltid tänkt på sina kunder hörsel och kan möjligen vara så att de gjort så får att inte skada din hörsel. Men du skulle ju kunna köpa till ett blåtandset eller externa högtalare så skulle du nog få upp ljudet. Jag vet tyvärr inte hur en Iphone låter när man använder hörlurar, så vet inte om det är sämre, eller om det beror på andra faktorer.