Nya bilder kommer inte fram i albumet längre?

Diskussion i 'Hero' startad av nofowuw, 2 apr 2010.

1. nofowuw

nofowuw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja, har haft min Hero sen juli och aldrig stött på liknande problemt förr...

Iallafall så skulle jag lägga in en ny bakgrundsbild på telefonen så jag lade in den i SDminnet för att sedan öppna den i telefonen och aktivera den som bakgrundsbild. Men när jag kollade i albumet så fanns den inte där..

Alla andra bilder jag lagt in på samma sätt och tagit med kameran hittades dock.
    Jag provade att ta bort den gamla bilden och lägga in ny på minnet 4-5 gånger innan jag konstaterade att det inte ville funkade.

Så provade jag istället att maila bilden och spara den bifogade filen i sdminned direkt via telefonen. Sagt och gjort, jag håller inne den bifogade filen på touchen och väljer "Spara till SDminne". När jag kollar i albumet syns här åter igen inga nya bilder. Gjort på detta sättet förr så det ska funkera.

Nu började jag bli irriterad och sur och gjorde ett sista försök genom att ladda upp bilden på internet och sedan spara bilden från webbläsaren vilket jag också gjort förr. Sagt och gjort, den visar som nerladdad i den lilla filhanteraren som kommer upp när man laddar ner en fil via webläsaren.
    Trycker jag på bilden där så visas den, så den ligger ju sparad på telefonen. MEN LIK FÖRBANNAT finns den inte i albumet! Så jag kan inte använda den som bakgrundsbild!

Snälla hjälp mig, problemet är inte bara att jag vill ha en ny bakgrundsbild utan nu snarare att min telefon börjat jävlas med mig vilket stör mig något enormt! Givetvis har jag provat att starta om telefonen ett flertal gånger, men utan lycka. :cry:

Tack på förhand
    // Nofowuw

2. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Här är några grejer som kan spöka till det:

Rätt filformat?
    Inga otillåtna tecken i namnet?
    storleken? (om den är stor så testa med att minska ner den i format på datorn först)

det är de jag kan komma på just nu hoppas att det börjar funka snart ;)

3. nofowuw

nofowuw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Filformatet är vanlig jpg, använt det förut och den kan ju visa bilden om jag öppnar den från nerladdnings menyn.

Den innehåller att space, annars är det bara bokstäver... kan ett space verkligen fucka upp det :O får ta å prova...

120kb / 320*480(som skärmen)

4. Mathias1

Mathias1 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vet du vilken mapp bilden ligger i?

Ett tips är att du sorterar alla bilder i mappar som på så sätt blir album.

Jag har filstrukturen

sdcard/Media/Pictures / Wallpapers
    / Misc
    / osv

På så sätt har jag Albums som heter "Wallpapers", "Misc", osv.
    Om du har det såhär, då kan du lätt lokalisera din bild. Ladda ner programmet "Scanmedia" från market. Det uppdaterar din bilder, videos, musik (som Sense uppenbarligen inte är så bra på)

Det sista jag kan tipsa om är att du ser till så att det inte finns en dold fil i samma mapp som bilden, som heter ".nomedia", den döljer alla filer i mappen.

Happy Hunting! :)

5. twonkey

twonkey Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9
    Platta:
    Nexus 10, Ipad Air
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Mi Band 2, Galaxy Gear S3
    hade ett liknande problem löstes genom att starta om telefonen.
    hittade bilderna i Astro men inte i vanliga albumet