Nya bilder och och video på GINGERBREAD!

Diskussion i 'Allmänt' startad av infexis, 2 dec 2010.

1. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Last edited: 2 dec 2010
  2. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Nice! Tack för den helt klart bästa bilderna hittills :D Tycker det ser riktigt bra ut.

3. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Fake?

I första bilden så tycker jag i alla fall att jag ser täcknings"baren" vara helt gröna, som även batteriet är och flera andra ikoner också verkar vara. I samma veva på andra bilden så är täcknignsbaren inte grön längre men vissa andra saker är det. Samtidigt ser det ut som om det skulle vara samma mobiltelefon, nu har inte kollat jättenoga på storleken osv men ett snabbt öga tyckte det.
    Tror bara det är olika ikon packs man kan flasha in eller lite snabbt jobb i photoshop för att få in besökare till sin site.

Som Google själva har sagt (notera att det var från mobile-review också) man ska inte tro på allt man läser på nätet.

på youtube-klippet. Sammanträffande?

Last edited: 2 dec 2010
  4. worldwide

worldwide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Kommer ni ihåg web 2.0 summit? Eric schmidt visade ett annat "loading" ruta än den som visades av kinesen. Jag tror att detta var bara början av gingerbreads ui och nu har den blivit bättre, när andy rubin ska presentera 2.3.

Om detta visar sig vara den sista versionen av gingerbread, så kommer jag bli jääkligt besviken.

5. infexis

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Var jag vet så var det där upplagt av google china alltså inte fake. Syftet med videon var att presentera voice search men de gjorde tabben och råkade visa det på en gingerbreadlur.

6. ulmerkotten

ulmerkotten Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

7. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Varför byts färgerna då?

8. infexis

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

det vet jag inte, hade jag gjort det så hade jag förmodligen inte skrivit det heller för då ryker jobbet :(
    med andra ord.. bara google själva vet vad de håller på med :)

9. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Färgerna byts troligen för att han tappat täckning. Om man kollar på klockan så är det åtminstone 30 min som gått mellan klippen och under den tiden har vi inte en aning om vad som hänt. Han kan och har troligen gjort en massa saker så som att kopplat in den till datorn då det ser ut som en liten diskett symbol har dykt upp. Men om den är fejk eller ej det har jag ingen aning om. Men tycker det vore mycket märkligt att göra en så här pass proffsig video för att försöka fejka gingerbread och sen byta icon pack mitt i videon.

10. infexis

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

du förstår väll att denna video visades på googles officiella youtube kanal i china? jag ser inte direkt någon anledning varför de skulle vilja fejka sin egen mjukvara.. vi släpper detta nu ok :)

11. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Har kollat lite på videon. Jag ser det som om det står "3G" på den till vänster. Dvs inget om att simkortet är borta. Täckningsbaren är full och den är vit vilket är lustigt då den var grön innan.

Google kina kanske spelar ett spratt xD

12. wintersun

wintersun Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Grönt när han kör Wifi, och vitt när han kör 3G. Vet inte om det ska vara så eller inte, bara en observation ;)