Nya billigare androider?

Discussion in 'Allmänt' started by Nummerskivan, Jan 6, 2011.

1. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Det pratas ju mycket om nya modeller, men mest de dyrare som jag inte kommer att köpa troligtvis.

Vad tror ni, kommer det att komma några nya billigare modeller, som gör det dumt att köpa t.ex. Optimus One nu? Tänker 2-3000 kronors-skiktet.

2. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Ja jag skulle definitivt vänta till de presenterat fler kommande mobiler.
    Om man orkar dvs.
    Att det kommer nytt brukar väl påverka tidigare modellers prissättning så avvakta och se.

3. Nummerskivan

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Känns inte som jag orkar längre :mad: Och så fattar jag inte riktigt, det är väl ett slags mässa nu, men ska det vara något i februari också? Är det tills dess jag bör vänta då?

Och hur ofta kommer det modeller i större mängd, vanligtvis? Flera gånger om året? Eller bara en gång? (I större mängd alltså, för jag har ju märkt att det droppar fram modeller lite då och då.)

4. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det kommer nya modeller och de kommer fortsätta komma nya modeller så länge tekniken utvecklas.
    Med andra ord - köp din telefon nu! Tekniska specifikationer kommer nog inte vara så stora i skillnad inom det prisområdet.

Last edited: Jan 6, 2011
  5. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Om jag var du hade jag köpt en ZTE Blade. Gav en sådan till kvinnan min och den är fantastisk i förhållande till priset! Okej, jämfört med min Nexus One (som kostade ca 4500 kr) så är den lite kantig och plastig och laggar lite när man spelar Angry Birds. Men den kostar 1695 kronor olåst och krossar flera mobiler som är väldigt mycket dyrare.

Som någon skrev tidigare, det kommer alltid att komma en bättre mobil. En Blade är så pass billig att du kan byta ut den mot en nya modell om ett år eller så, utan att behöva leva på nudlar i två månader...

6. Nummerskivan

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jo jag vet att det kommer nya modeller hela tiden. Men jag tänkte att just nu kommer väl många nya modeller att presenteras? Verkar ju vara så på den dyrare sidan.

Jag vill ju inte göra misstaget av typen köpa Iphone veckan innan nya modellen släpps, när det släpps en varje år.

Tänkte att det kanske med CES och allt vad det heter (otroligt dåligt insatt) kanske kommer flera nya lågprisare också.

Annars är det väl Optimus one som gäller. Det jag hade önskat, vore en telefon som Optimus one, fast med Galaxy 4's tangentbord. Och det verkar ju, när man läser recensioner, som att det kommer mer och mer med just tangentbord. Galaxy 4 har lite för många saker jag inte vill ha, för att jag ska köpa den, medan Optimus one är den som passat mig bäst hittills, förutom avsaknaden av tangentbord.

Så frågan är liksom om jag bör köpa Optimus one och sedan vänta ett år eller mer på att det kommer en liknande med tangetbord, eller om det är troligt att sådana kommer att komma inom närmsta månaden.