Fråga: Nya HOX frpm THP, håller de?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av bYkICr, 14 apr 2012.

1. bYkICr

bYkICr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu när stormen med första har lagt sig och många tel från den batchen har alltigt sålt ut eller DOA tillbaka. Ni som har fått ut nya tel från THP nyligen, håller de eller e det av samma kvalitet som innan?

Mina två HOX blev "under press" två SXS, men nu känns det fel så jag tänker ta tillbaka en av SXS och byta tillbaka till en HOX. Hur är kvalitet på de nya HOX som Ni fick ut?

2. 2crueal4u

2crueal4u Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    376

MINA ENHETER

Den jag fick ut är bra.
    Den första var också bra Förutom batteriet som laddade ut fort.... Men denna håller mycket bättre efter andra laddningen
    För övrigt en riktigt skön lur...

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

3. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 173
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Hade bekymmer med flimrande skräm vid "lite" tryck, samt kändes det som om det ena hörnet på skärmen stack ut lite mer än de andra så jag DOA;de en vit i fredags, (sambon sa att jag skaffat en tjejtelefon) så då blev det en grå som fungerar hur bra som helst!

4. Fpow

Fpow Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

jag har en ny grå.. förstaq strul nu kanon bra!

5. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

jag kommer få min om ett par veckor och undrar även jag om andra batchen är bättre än den första?

6. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Två frågor:
    1. Hur vet ni att det finns en ny batch?

2. Hur vet man vilken batch ens nya telefon kommer från?

7. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

dom heter HTC one super x :). men jag antar det, nästa sändning är väll automatiskt nästa batch?

8. Onkel Kostja

Onkel Kostja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag undrar också lite hur man vet vilken batch ens telefon är från. Jag fick min efter tele2erbjudandet gått ut. den telefonen hade kommit till affären efter... det är väl första batchen ändå men däremot så var imei -nummeret långt över min andra lurs om det har ngn betydelse?

9. spengo

spengo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag fick en ny lur i eftermiddags. Den funkar bra, men skärmen har en blå fläck när den blir svart. Så det blir doa.

10. Dakar

Dakar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag köpte en grå från TP för några dagar sen, den funkar klockers grym lur, är en liten liten glipa mellan skärm och chassi uppe i vänstra hörnet, (man kan få in hörnet av ett papper där). Men det är inget som stör mig nämnvärt.

11. Mohlsson

Mohlsson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Av de jag kikat på denna veckan så verkar det som att många syndrom är åtgärdade, har däremot inte inspekterat något ex noggrant, men bl.a gula fläckar på skärmen verkar vara fixat i senaste leveranser.. (Jobbar inte på TPH ;-) )

12. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Hur är det med vågmönstret som kommer vid lätta tryck längst vänsterkanten? Fick min 2a HOX från TPH och den var ÄNNU känsligare, behöver i princip bara nudda den vid övre vänsterkanten. Vet inte om jag ska orka DOA den eller inte. Ska snacka med HTC och se vad de säger

13. Mohlsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

DOA den, du ska inte nöja dig med ett ex som inte fungerar riktigt. Kam HTC inte fixa till problemen så tycker jag att du ska välja en annan telefon.

Enligt konsumentsköplagen så ska en telefon ersättas ifall den har varit inne på service för samma fel 3 gånger eller fler. Det är något som HTC tar med en nypa salt tyvärr. Så om du inte DOA den utan väntar för länge så den skickas på service så kan det bli problem senare.

14. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Grejen är att vi som slutkunder inte har ingått något avtal/köp mot HTC. Så ett ev. byte till annan telefon är något man får disskutera med butiken där man har köpt telefonen.

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk 2

15. bYkICr

bYkICr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Spelar ingen roll vem som tillverkar produkten. Om ett du har problem med en produkt har säljare rätt att välja om produkten ska lev. på nytt eller reparera den. Om samma problem uppstår igen har du rätt att häva köpet. Allt annat är bara avancerad skitsnack. Sen om det tillkommer mer jobb för säljare får han ta det med tillverkare.

I fallet med HOX kan säljare komma undan från skadestånds kravet då det ligger utanför hans kontroll (? eller inte, beror på hur man ser på det, man kan häva att säljaren ska kvalitetssäkra sina varor innan de hamnar på hyllan men jag vet inte om argumentet håller), annars måste säljare kompensera dig för ev. förluster.

När det gäller att byta tel. då är den en disk. mellan köpare och säljare. Annars har man som jag alltid rätt att häva köpet efter 6st HOX. Får se om THP och HTC håller vad de lova, dvs felfria tel i nästa batch som THP får in.

16. Mohlsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om jag inte missminner mig så har du alltid rätt att häva köpet vid en DOA och få pengarna tillbaka, om inte annat så brukar det lösa sig om man står på sig (inte vara otrevlig, men bestämd), vilket gör det väldigt lätt att byta till en annan telefon :-)