Tja, är det någon som vet eller spekulera om vad ni tror om nya HTC mobiler innan jul? HD och Z kommer ju släppas snart men vad tror ni kan det komma några nya lurar innan jul/första kvartalet 2011?
Nya lurar förutom HD och Z? Tror att det kommer dröja några månader. En bit in på 2011 iaf, men det är bara min gissning.
Hade varit najs med en mindre Desire HD senare under våren. Lite mer ram lite bättre gpu lite strömsnålare cpu. Samt 3.7" skärm allt detta packat i ett Desire HD liknande skal i helgjuten aluminium. Fan att Desire HD ska vara så stor, delsa är själva telefonen för stor för mig Desire är nästintill redan den för stor och ju större skärm desto mer batteri hungrig.
Jag vill ha en 4 tums skärm (INTE samsumg!) men tyvärr finns inte det någon. Fast Desire med Amoled skärm drar nog mer än Desire HD tror jag. Jag tror det finns någon anledning till att det är så lågt mh tal på Desire HD. Men jag tror det kommer komma första kvartalet av 2011. Ska man vänta eller köpa Desire HD?
Själv är jag såld på Desire Z, men om du eftersöker nyare opresenterade telefoner så kanske någon dubbelkärnig apparat kommer nästa år.
Jag hoppas väl på HTC Merge / Lexicon som ska vara mer minne än Desire Z, en annan tangentbordslösning istället för gångjärn, riktigt bra benchmarkresultat och snyggare design enligt mig. Ser ut att vara gjord i ett lite mer robust sätt osv... http://i.engadget.com/2010/10/02/htc-merge-lexicon-prototype-finds-an-early-review-800mhz-proc/
Frågan är om de kommer släppa en GSM-version utav den, med tanke på att den liknande Desire Z släpps här.
Chansen finns ju ändå. Mena, Desire z och g2 är ju typ samma mobil och g2 släpps ju nu också, den som är avsedd för usa.
G2 är T-Mobile's (Amerikansk operatör) version av HTC Desire Z. (Eller, Z är den europeiska versionen av G2 snarare) HTC Merge är en liknande modell med mindre skillnader avsedd för operatören Verizon Wireless. Jag tolkar detta som att HTC vill nå ut med en tangentbordsmodell till så många som möjligt. I Europa släpper de Desire Z, som funkar i alla Europeiska nät. I USA kör de både GSM och CDMA, och därför släpper de en för T-Mobile (GSM) och en för VZW (CDMA). Detta är dock rena spekulationer från min sida, och det är möjligt att HTC Merge/Lexicon hittar hit, men jag tror inte det
Förmodligen blir det HTC Glacier (2 kärnig cpu)/Scorpion (1,5 ghz) som kommer efter HD/Z och ryktas det blir början av nästa år.
Just 1,5 Ghz vet jag inte om det blir med tanke på att Qualcomm bestämt att sån CPU kommer komma kvartal fyra nästa år. 1,2 Ghz ska komma däremot i början av 2011. Men vem vet, HTC kanske börjar inleda ett samarbete med ARM istället...
Kommer det några dubbelkärniga HTC mobiler? Det har ju kommit massa nya mobiler från alla möjliga tillverkare nu men HTC har inte släppt någon
HTC spar nog på krutet till MWC (Mobile World Congress), nästa månad :-) CES som pågår nu är väl mer generell teknikmässa