Nya HTC Sync - problem

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av markku81, 8 sept 2010.

1. markku81

markku81 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Laddade ner den nya HTC Sync 3.0.5422. Nu synkas inget från mobilen till datorn, men tvärtom går det bra. Inga kalenderposter som skapas i mobilen kommer till datorn, inga bilder inget. Men åt andra hållet fungerar det felfritt. Det finns inte riktigt några inställningar som kunder vara fel heller. Någon annan som stött på problemet? :ehm:

2. maruda

maruda Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vi är fler som råkat ut för samma sak. Lösningen är att gå tillbaka till tidigare version. Knepigt av HTC att skicka ut sån skit...
    /maruda

3. fremar

fremar Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Är ju glad att jag gjorde backup av min outlook.pst fil innan jag testade nya HTC Sync. Då den förstörde varenda kontakt med att lägga upp dubletter av dem i både outlook och mobilen.

4. markku81

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fan vad jobbigt... Är det någon som då har en Desire som det fungerar på?? Annars är det ju katastrof..

Har nu i alla fall skickat in ett supportärende, lär väl inte resultera i nåt, men vi får se om det kommer nåt svar.

Last edited: 9 sept 2010
  5. markku81

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problemet löst!

Svar från HTC:

"Dear Markku,

Thank you for contacting us. In regards to htc sync , I can help you with that. I suggest that you re start the whole process again. 1. Delete the htc sync from your computer in the control panel (add or remove programs) 2. Deactivate your antivirus/firewall previous to the htc sync installation as they block the htc sync drivers. 3. Install the new htc sync version 3.0.5422 from the htc.com website which is compatible with any of the windows operating systems. 4. On the phone ensure that the usb debug is ticked. Please follow as per below: Menu < settings< applications < development applications < select usb debug. this must be ticked. untick and tick again. I am attaching a word document of the HTC Sync - of how to configure the Sync Settings Automatically. I trust that this resolves your query, please do not hesitate to contact us again if required.

To send a reply to this message or let me know I have successfully answered your question log in to our ContactUs site using your email address and your ticket number 10SECW37ENA0
    "

Och tro det eller ej, nu funkar det. Tror personligen att det handlade om den där USB Felsökning, även om det står att det är aktiverat när man kopplar telefonen till datorn så var kryssrutan avkryssad. Gjorde också installationen utan aktivt antivirus denna gång. Och nu funkar det som sagt.

6. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Jag har fått lite problem nu när jag försöker synca till datorn.
    Har följt Markku's inlägg men det har tyvärr inte hjälpt.
    Det är så att jag kan inte få över mina kontakter till datorn, men
    mina bilder kommer över utan några problem... Någon som har haft detta
    problem och löst det på nått sätt?

Såg nu att samma sak gäller kalendern... (Kör gmail kalender).

// Freddan

7. markku81

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, kan ju konstatera att det fungerade bara en gång för mig. Numera synkas kontakterna men inte kalendern eller bilderna... haha... det räcker dock för mig just nu... vore kul om kalendern synkades, men kontakterna är ändå viktigaste...

Börjar misstänka att något program på datorn (antivirus?) spökar. Därför skulle det vara kul att veta om någon har fått det nya programmet att fungera till 100%?

8. tompa53

tompa53 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Själv har jag problem med att det nya syncprogrammet inte hittar min Microsoft Office 2010 64bit "Outlook" den vill att jag ska göra den till standardklient. Fast det har den varit hela tiden jag har även Windows 7 Pro 64 bit så jag kan inte hämta mina kontakter från Outlooken jävligt irriterande
    och HTC verkar inte kunna hjälpa mej är det någon här som känner igen det