Nya kontakter

Discussion in 'Hero' started by claxx, Aug 18, 2009.

1. claxx

claxx Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Om jag väljer att spara en kontakt bara på telefonen, går det att synca detta till Google? Jag vill inte ha mina Google-kontakter i telefonen utan bara telefonkontakter, men hur syncar jag dessa till Google?

2. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade inte löst det på det viset. Ifall du bara vill ha vissa kontakter i din telefon men inte alla så skapa en grupp i iGoogle och lägg till de kontakter som du vill ha i telefonen till den gruppen. I telefonen väljer du sedan att synca enbart den gruppen.

Då får du dels en backup på alla dina kontaker i telefonen samtidigt som du bara får de kontakter som du vill ha i telefonen.

Det var kanske inte alls det som du ville ha men att synca en kontakt som du aktivt valt inte skall ligga hos google går nog inte.

3. chrios

chrios Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror inte att man kan synka telefonkontakterna man skapat på telefonens adressbok med Google i efterhand.

Spara dina telefonkontakter i Googles adressbok i stället, det är mycket smidigare. Det du kan göra är att du bara visar de Google-kontakter som har telefonnummer så får du ungefär vad du är ute efter.

4. theivan

theivan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

På tal om kontakter, hur lägger man till ett telefonnummer eller en emailadress till någon kontakt? Går det bara genom att skriva in numret och sen add to contact? Hur gör man med email adresser då?

Märkligt...

5. Hixx

Hixx Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Editera kontakten det gäller. Eller ännu enklare, editera kontakten i din adressbok på www.gmail.com med datorn.

6. theivan

theivan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo jag vet, men det går inte att lägga till nummer eller nått annat för den delen...eller har jag missat nåt?

7. chrios

chrios Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, du har missat "add" länkarna i google contacts.

8. theivan

theivan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det vet jag! Men nu menar jag i telefonen, där finns det ingen add knapp.

9. MarkusH

MarkusH Teen Droid Medlem

Telefon:
    Sony Xperia Z3

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3
    Platta:
    Sony Xperia Tablet Z
    Övrigt:
    Chromecast
    Öppna People > Håll fingret på någon tills menyn kommer > Välj Edit Contact > Bläddra ner till Add.

10. theivan

theivan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ah! Tack så mycket!

11. claxx

claxx Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Var ställer jag in att den bara visar kontakter med telenummer? Och hur skapar jag grupper som den syncar med Google?

Borde ju för övrigt finnas en widget för att enkelt bara synca kontakterna mot Google så att man kan sitta och editera dem på datorn var man än är

Last edited: Aug 18, 2009
  12. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Grupper skapar du genom att gå in på people, välj grupper och sedan meny->add. Men kontakterna måste vara google kontakter för att syncas. Har du löst problemet att få in dina kontakter som var sparade i mobilen till google?

13. claxx

claxx Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nepp, inte än. Har kört över dem till datorn så jag får väl synka dator med Google och köra den vägen.

Ska jag sedan gör en grupp i Google och köra in alla kontakter jag vill ha där sedan i Groups gå in och välja endast synca den gruppen samtidigt som jag väljer att telefonen endast ska visa Google-kontakter?

Väldigt komplicerat tycker jag. Om mail och kalender är så sammankopplade borde väl även kontakter vara det tycker jag? Att man kan välja att synca iaf.

14. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ifall du har dina kontakter i google är det ju bara att välja vilka grupper du vill få i telefonen. Det som gör det komplicerat nu är ju att dina kontakter ligger sparade på telefonen och att man inte kan ändra att en kontakt skall vara en google kontakt i efterhand.

Hur fick du in kontakterna i mobilen från första början? Ifall de låg på sim kortet hade du ju direkt kunnat importera dem till att vara google kontakter ifrån mobilen.

15. claxx

claxx Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har lagt in ganska många själv, typ när de ringer osv

Men bara för att testa har jag gått över till Google-kontakter och skapat samma grupper på mobilen som i Google samt lagt över kontakter i dessa grupperna i Google. Men de dyker inte upp ändå, är det något steg jag missar?

Jag har fortfarande inte stött på inställningen "Visa endast de med telefonnummer", var hittar jag den?

16. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Du behöver inte skapa grupper på två ställen. Går jag in på grupper på mobilen så kan jag se alla grupper som jag har i google. Sedan kan jag välja vilka som skall syncas till mobilen. Men du måste säkert välja att du vill få in dina google kontakter i mobilen först.

Inställningen du pratar om har jag inte hittat.

17. helgum

helgum Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Markerade grupper

Jag kan inte välja Googles Markerade grupper i iTunes när jag ska synkronisera mina kontakter i iPhone med Google. Går att synkronisera Alla kontakter, men då kommer även de jag bara mailat en gång med.. Någon som vet vad jag kan göra för att åtgärda det? Jag har en PC.

18. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur gör man för att välja vilka kontakt-grupper som ska synkas om man har en HTC Hero? Eller är detta ännu en bra feature som HTC valt att ta bort från Android?

19. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu tycker jag du låter lite bitter ;)

För att välja vilka grupper du vill synka med google så starta people applikationen och gå till grupper. Tryck på menu och välj "sync groups" så kan du välja vilka grupper som du vill synka.

20. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Haha, jo, är väl för att många saker jag saknar i min HTC Hero verkar finnas i vanliga Android.

Finns bara "Add group" och "Delete groups" som meny alternativ för mig i people applikationen.