Nya Market på telefon till tablet istället.

Diskussion i 'ASUS' startad av jabbeboy, 25 aug 2011.

1. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Läste på något engelskt forum att någon skrev att det nya android market 3.0.1 till smartphone fungerade bra till hans honeycomb platta..
    :)Och bara för det så måste jag ju testa och se om han är dum i huvudet eller om det fungerar bra, men vill inte installera över market över orginal market. så hur gör jag det smidigast?? KOmmer det att finnas i program/avinstallera uppdatering på market?? Eller någon som vet någon apk fil jag kan ta ner?:(?

2. Swesnow

Swesnow Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Du kommer nog behöva ta bort vanliga market och sedan installera mobilversionen. Om det inte fungerar kan du kanske cooka en rom där du har mobilversionen och inte vanliga market.apk i /system/app/. Båda dessa förslag kräver förstås att du har rootat men det kanske finns andra sätt, inte vet jag.

3. pbv302

pbv302 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Varför i hela friden vill du ha nya market på din TF!? Jag ger det att det är snyggare men mycket rörigare och market för att honeycomb är ju ganska bra.... förutom att jag saknar bättre lista för tablet- specifika applikationer. :P
    Men jag antar att "bara för att " är ett svar i det här fallet med.... :)

4. jabbeboy

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    OKej.. Joo, hade det varit relativt enkelt och enkelt att få tillbaks honeycomb market igen efter om det inte fungerar, då hade jag gjort det. Men verkar vara svårt att försöka fixa de och kanske överhuvud taget får tillbaks gamla market, så avstår nog;)O

5. pbv302

pbv302 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

6. jabbeboy

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Läste innan på transformerforums.com en tråd angående den nya market på asus transformern, och enligt honom så sa systemet att den skulle byta ut programmet när man installerar det nya market, men att den inte övertar den utan det blir två stycken av de ändå, testade och det fungerade galant.
    Tkr ni ska testa det också, slänger med en screenshot så ni ser hur den ser ut på honeycomb.

http://dl-web.dropbox.com/get/Shared/P20110904214635.png?w=fc38e731

vet inte om länken fungerar, vet inte riktigt hur jag fixar in den i denna posten

7. jabbeboy

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T

Så ser det ut för er som vill veta hur det fungerar och ser ut på honeycomb