Nya market till tabben?

Diskussion i 'Samsung' startad av MrsGoth, 8 nov 2011.

1. MrsGoth

MrsGoth Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alltså jag är nog lite dum. Jag råkade ut för det där som säker många småbarnsföräldrar råkar ut för. Jag laddade ner ett spel och vips hade ungarna köpt stjärnor för en 100-lapp. Inga stora pengar men jag får ju skylla mig själv. Fick sen reda på att i nya market så kan man lägga in en pin-kod. Superbra tyckte jag, men se det gick ju inte. Kollade vad jag hade för version av market och det verkar vara 1.0.28 ??. Det låter ju inte så troligt. så jag laddade ner apk:n via swedriod-inlägget om den nya market. Men då fick jag istället två market appar installerade och det tyckte tabben inte om. Så hur sjutton uppdaterar man till nya market? Det verkar ju inte klokt att jag skulle sitta på en version så gammal. Är det så att det är någon sorts egen version som ligger installerad (tabben är köpt via Telia, men utan något abbonemang) eller är det något annat skumt på gång?
    /Linda

2. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Market skiljer sig mellan telefoner och tablets. Den nya versionen är för telefoner. Är därför du får 2st market då de är som 2 olika appar.

Har du root så kan du ta bort original version och köra med telefon versionen.

Detta gäller alla Honeycomb plattor så är inget som har med Telia att göra.

3. MrsGoth

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha, ja, det förklarar saken. Den är inte rootad så då får jag väl bara hoppas på att det kommer en uppdatering snart. För Pin-kod låter som en väldigt bra idé.

4. maba

maba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Vad menar du med att Taben "inte tyckte om" att du hade två olika versioner av market installerade? Ska inte vara något problem att köra dom sida vid sida. Däremot går det ju emot hela syftet då ungarna med lätthet kan gå via gamla market och köpa grejer hej vilt. :P

Har själv market 3.3.11 och det fungerar fint (har dock tagit bort gamla).

5. MrsGoth

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var en massa program som krashade av någon annledning. När jag sen tog bort nya market så funkade det som det skulle igen. Så av någon annledning blev det en konflikt någonstans. Det gick inte heller att ta bort den "gamla" versionen så då spelar det ju som sagt inte så stor roll i vilket fall som helst.

6. stefanb

stefanb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Kom och tänka på det här för några veckor sen.

Jag höll på och gå i taket, visst ingen big deal egentligen men va fan, hela poängen med pinkodsskydd försvinner ju om du inte kan ha pinskyddet på alla dina enheter.

Finns det någon förklaring till varför tablets inte har nya market?

7. Andreas527

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Tror den enkla anledningen är att Honeycomb kommer skrotas och att de inte orkar lägga energi på att fixa med något som ändå kommer gå i graven pga ICS och att vi med Tablets då får samma market som telefonerna.

stefanb gillar detta.
  8. stefanb

stefanb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Men det är då under förutsättning att 10.1 faktiskt får ICS.

Å andra sidan är det som tidigare sagt ganska lätt ordnat genom att byta ut market-appen.

9. Andreas527

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Jo frågan är ju när vi får ICS. Lär säkert dröja alltför länge.