För en annan som inte riktigt hängt med, vad är precis nytt eller på gång ? Endast highend eller nära inpå är intressant Allt mellan 4-5" är intressant
Ios7 med relativt liten skärm eller Android med riktigt stora skärmar gäller alltså? Inga mellanting? Tillhör väl kanske dom som vill ha 4.3-4.5" med grym prestanda, som så många andra Både One och S4 känns lite gamla nu Skickat från min HTC One SV med Tapatalk 4
Tycker just nu att LG G2 ser ut som den mest intressanta (släpps i början av oktober). Liknar Galaxy S4 till utseendet, men har bättre batteritid, nyare/snabbare processor, aning bättre kamera, mm. Överlag bättre på mycket, enda nackdelen som jag ser är att den inte har plats för minneskort (endast 32Gb inbyggt). Priset ungefär samma som S4 också. 5,2" dock, men skärmen går långt ut i kanterna, så den är inte jättestor ändå. Vill man vänta längre, kan man ju se hur den nya Nexus 5an kommer att se ut, ska väl presenteras såsmåningom kan vara ett alternativ. One Max och Note 3 var väl inga riktiga alternativ om man vill ha 4-5"?
Som de tidigare sagt är det väl LG G2, Sony Z1 och de större modellerna som är de nyaste och bästa. HTC One Mini släpps alldeles strax om det skulle kunna vara ett alternativ för dig. Skickat från min HTC One med Tapatalk 4
Personligen så avvaktar jag nexus 5... Kommer troligen likna LG G2 som jag gillar bäst i dagsläget. Note 3 känns också spännande med sina 3 GB ram annars, men jag tycker den känns lite väl stor.
Men sluta tipsa om alla stora modeller :-P kommer ju bli sugen på en värsting så jag slipper ha surfplatta. Nevars, kanske skulle ta mig en rejäl funderare på storlek trots allt. G2 verkar ju rätt fin, och innovativ med knappar Nexus brukar ju ofta vara något snäpp sämre, konstigt nog. Men avvaktar nog den trots allt Skickat från min HTC One SV med Tapatalk 4
Jäklar, det skulle vara snudd på revolution om det faktiskt stämmer Håller tummarna Skickat från min HTC One SV med Tapatalk 4
ifall du vill ha något cool och annorulunda så rekommenderar jag att du tar en titt på jolla och SailfishOS. http://jolla.com/ Är ganska coolt att stöja en Europeisk uppstickare när allt annat handlar om Asien och Usa. De har fullt stöd för android applikationer. Mobilen väntas släppas innan årskiften. Kör du lite mer mainstream så är note lll eller Z1 säkra kort.
Stora skärmar är en klar vanesak. Kör på med en monster på en gång så slipper du kanske behöva använda surfplatta då du har telefon och tablet i ett (därav namnet phablet) Jag står fast vid att enhandsanvändningskonceptet dog ut med dumbphones.
G2 har skapat ett stort ha-begär. Överväger om jag bör sälja min ipad mini och One SV och faktiskt köpa en kontant Skickat från min HTC One SV med Tapatalk 4
Mobiler köps kontant. Själv kommer jag att överge Nexus efter One/S/GN/4 och köpa Z1. Stor - visst men den är mycket mer ombonad och funktionsrik än en Nexus. Och ja, det kommer en "mini" av z1. Litar inte på LG så jag bekymrar mig inte ens att läsa vad G2 är bra på. // A
efter cyanogens post idag så blev jag helt plötsligt helt ointresserad av vilken teleofn som finns ute. nu känns det som vilken som helst duger... kan bli episkt
Vad sades i den posten? Det här låter spännande... Edit: Jag hittade den. Trevligt! Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
cyanogen är ju officiellt ett företag och inom ett par veckor komemr en installer för cm ut på play store... mycket kommer hända på kort tid antar jag... jag har varit lite off på cm ett tag men iom detta känner jag mig iaf jävligt intresserad just nu