Sony Xperia XZ2 Tablet Reportedly Coming This Summer In 8-inch & 10-inch Variants - Gizmochina Enligt ovanstående artikel kommer Sony att presentera två plattor under 2018, en 8-tummare och en på 10. Själv kommer jag omedelbart att beställa en eventuell ersättare till min åldrande Z3 tablet compact! /Micha
Haha, äntligen! En platta med Android som faktiskt uppdateras. Sonys tidigare plattor var dessutom löjligt tunna, men tyvärr kostade de också en del. Det kan det å andra sidan vara värt om produkten faktiskt levererar med tanke på uppdateringarna. Blir de "Android Enterprise Certified" har man 3 år säkerhetsuppdateringar också. Kan man dessutom få Snapdragon 845 hade det varit fantastiskt då den har en kraftfull GPU som lämpar sig bra för spel. Både Samsung och Huawei snålar lite på sina plattor då de alltid släpar efter med en generation, trots att de kraftfullaste SoC:erna lämpar sig allra bäst i plattorna (enklare kyla, så de kan nåt sin fulla potential där med minimal "throttling").
Hoppas att ryktet stämmer! Sitter med en Lenovo TAB4 8" Plus efter att min Nexus 9 pensionerats. Men Lenovon lär inte uppdateras vilket Sony istället blivit riktigt duktiga på.
åh jösses, efter all denna torka kommer det alltså plötsligt 2018 ev ut så många "måste ha"-plattor så jag inte ens vet var jag ska göra av alla mina plattor snart
Oj, jag hoppas detta stämmer, min Z3 tablet Compact funkar än men den börjar bli lite seg... Så en ny 8-tums vore kanoners!
Trevligt, jag kör också med en Z3 TC nu, men med custom ROM. Hade varit trevligt om Sony inte skickar med massa junkappar också.
Det verkar som om ”vanliga” android plattor fasas ut och inget Google kommer att lägga resurser på. Google just removed the 'Tablets' section from the official Android site Jag tolkar det som att det är Chrome OS/Cromebooks som är framtiden för det som inte är telefoner.